Jazda konna

Już ponad 7 tysięcy kilometrów tras konnych wyznaczyły Lasy Państwowe dla miłośników wypoczynku w siodle.

Coraz większa popularność jazdy konnej zmobilizowała wielu nadleśniczych do tworzenia nowych szlaków. Z „Raportu o stanie lasów" wynika, że w latach 2010-2011 na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe długość takich tras podwoiła się. To bardzo dobra wiadomość dla koniarzy. Droga udostępniona przez nadleśniczego jest bowiem, zgodnie z ustawą o lasach, jedynym miejscem w lesie, gdzie można się w ten sposób poruszać. Nawet jeśli przed wjazdem na nią nie ma żadnego znaku zakazu, ani też nie jest przegrodzona szlabanem, wjeżdżać na nią konno nie można (podobnie jak samochodem, motocyklem czy quadem).

W kupie siła

Jeżeli w naszej okolicy brakuje szlaków konnych, możemy zgłosić się do nadleśnictwa z prośbą o ich wyznaczenie. Warto, by taki wniosek poparła większa grupa miłośników tego rodzaju rekreacji. Jeśli zainteresowanie będzie wystarczające, a stan nawierzchni drogi i sposób jej użytkowania (czy np. nie poruszają się na niej maszyny leśne) na to pozwoli, jest szansa, że nowy szlak powstanie.
Trzeba pamiętać, że nadleśnictwa za przejazd drogami leśnymi, w wypadku ich komercyjnego użytkowania, mają prawo pobierać opłatę. Chodzi tu np. o wycieczki, przejażdżki czy rajdy organizowane przez stadniny czy gospodarstwa agroturystyczne - powinny podpisać z nadleśnictwem, jeśli tego ono wymaga,  umowę, w której będą określone prawa i obowiązki obu stron, czas obowiązywania i wysokość opłat. Jeśli jednak jesteśmy osobą prywatną, która od czasu do czasu wybiera się na przejażdżkę po lesie, nic nie płacimy.

Brak zgody na utworzenie szlaku konnego nie oznacza złej woli nadleśniczego. Może mieć ku temu ważne powody. Wbrew pozorom, konie potrafią poważnie zniszczyć nawierzchnię leśnej drogi. Kopyta dziurawią ją tak bardzo, że często uniemożliwia to później poruszanie się rowerem i utrudnia spacer pieszym. Nierzadko konie uszkodzą  drogę bardziej niż leśne maszyny podczas prac przy pozyskaniu i zrywce drewna, a trzeba od razu dodać, że nawierzchnia rozjechana przez ciągniki naprawiana jest zwykle dość szybko po tym , jak wyjadą one z lasu.

Najważniejsze są zasady

Niezależnie od szkód, jakie mogą spowodować konie, przepisy zakazujące jeźdźcom wjazdu do lasu poza wyznaczonymi drogami budzą kontrowersje, także wśród leśników. Wydaje się, że to rygor tego samego gatunku, co wszechobecne niegdyś tabliczki „Zakaz fotografowania" - swego rodzaju relikt przeszłości. W wielu krajach Europy Zachodniej, choćby w Niemczech, przepisy działają odwrotnie niż w Polsce. Tam można jeździć konno po wszystkich drogach leśnych, z wyjątkiem tych, na których ruch ograniczono np. ze względu na nieodpowiednią nawierzchnię, zbyt dużą liczbę pieszych turystów lub przejeżdżające maszyny leśne. Niestety, nie ma większych szans, by w Polsce wprowadzono podobne zasady, jak u naszych zachodnich sąsiadów. Nie dalej niż w zeszłym roku Janusz Zaleski, wiceminister środowiska przekonywał, że przepisy o udostępnianiu lasów spełniają swoją rolę  i ich zmiana nie wydaje się konieczna. Na razie trzeba więc liczyć na przychylność nadleśniczych. I warto o nią dbać, przestrzegając zasad korzystania ze szlaków. Przede wszystkim należy pamiętać, że droga do jazdy konnej to nie tor wyścigowy i korzystają z niej także piesi turyści. Nie można z niej zjeżdżać, chyba, że musimy ominąć przeszkodę lub mamy inny naprawdę ważny powód (np. ratujemy zdrowie). Dobrą praktyką jest jazda środkiem szlaku, tak aby nie niszczyć nawierzchni po bokach, którymi najczęściej poruszają się piesi i rowerzyści. Osoby małoletnie powinny jeździć konno w towarzystwie dorosłych. Wyruszać na trasę należy po świcie, a wracać z niej przed zmierzchem. Po swoim koniu należy także posprzątać.

Każde nadleśnictwo, które wyznacza szlaki konne, tworzy także regulamin poruszania się po nich – warto go przeczytać przed wyruszeniem na trasę. Poza zasadami poruszania się, przedstawione są w nich także oznaczenia szlaków. Podstawowe to pomarańczowe koło na białym tle oznaczające sam szlak oraz pomarańczowe koło z czarną obwódką oznaczające jego początek i koniec. Czasami stosuje się też inne oznaczenia, np. zieloną podkowę na białym tle.

Warto wiedzieć

W 2011 r. sieć szlaków konnych na terenie Lasów Państwowych liczyła 7 tys. km. Jedną z większych atrakcji dla jeźdźców w Polsce jest Łódzki Szlak Konny, który częściowo biegnie także przez tereny Lasów Państwowych, a RDLP Łódź była wśród jego twórców. Ma w sumie ponad 2000 km i jest najdłuższym tego typu traktem w Europie. Na trasie znajduje się 200 ośrodków jeździeckich, 21 punktów postojowych, 1400 tablic informacyjnych, 30 punktów informacyjnych monitorujących turystów i ponad 1000 atrakcji turystycznych. Ciekawostką jest, że jeździec może bezpłatnie wypożyczyć lokalizator, który w wypadku niebezpieczeństwa wyśle służbom ratunkowym informację o pozycji będącego w opałach turysty

Lokalne szlaki konne aż takich udogodnień, jak lokalizatory, nie oferują. Nadleśnictwa troszczą się przede wszystkim o to, żeby wszystkie trasy były czytelnie oznakowane, zawsze przejezdne, by były przy nich koniowiązy oraz wiaty umożliwiające odpoczynek i schronienie przed deszczem. Przede wszystkim jednak dbają, by przebiegały przez najpiękniejsze tereny Lasów Państwowych. Co oferują miłośnikom jazdy konnej, najłatwiej dowiemy się w siedzibach nadleśnictw oraz w serwisie czaswlas.pl.


Asset Publisher Asset Publisher

Zurück

Oferta łowiecka dla myśliwych

Oferta łowiecka dla myśliwych

PGL LP Nadleśnictwo Brynek zaprasza myśliwych krajowych na komercyjne polowania indywidualne i zbiorowe na terenie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Lasów Państwowych przy Nadleśnictwie (obwody łowieckie niewydzierżawione nr 89 i 90 na zwierzynę płową i czarną.

Nadleśnictwo Brynek przekazuje do informacji Ogłoszenie z dnia 20.04.2021 r. ws. możliwości wykupu polowania w rewirze obwodu łowieckiego nr 89 wchodzącego w skład zarządzanego Ośrodka Hodowli Zwierzyny Lasów Państwowych „Tworóg”.

Szczegóły znajduję się w treści Ogłoszenia poniżej oraz załącznikach do pobrania na dole strony.

Osoba do kontaktu celem udzielania informacji w przedmiocie sprawy: Paweł Kaleta tel. 510 05 97 16.

Zachęcamy do zapoznania się z treścią Ogłoszenia i przystąpieniem do składania ofert.

 

 

Podpisał:

Janusz Wojciechowski

Nadleśniczy

Nadleśnictwa Brynek

------------------------------------------------------------------------------------------------

Brynek, dnia 20.04.2021 r.

Zn.spr.: ZG.7326.8.2021.PK

 

 

Ogłoszenie

 

I. Przedmiot ogłoszenia: Oferta sprzedaży polowań w sezonie 2021/2022 (oraz kolejnych) na części obwodu łowieckiego nr 89 OHZ LP „Tworóg” w zarządzie PGL LP Nadleśnictwa Brynek

 

II. Tryb postępowania rozstrzygającego: wybór najkorzystniejszej oferty

 

III. Dane Sprzedającego:

Skarb Państwa – Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Brynek, reprezentowane przez  Pana Janusza Wojciechowskiego – Nadleśniczego

Adres siedziby:

ul. Grabowa 3, Brynek

42-690 Tworóg

 

IV. Ogólny opis przedmiotu sprzedaży oraz podstawowe warunki:

  • Oferta sprzedaży dotyczy możliwości wykonywania polowań
    i realizacji części planu łowieckiego dla obwodu nr 89 w danym sezonie łowieckim, w formie zryczałtowanego pakietu.

 

  • Oferta nie jest przeznaczona dla biur polowań.

 

  • Zgłaszający ofertę zakupu polowania określony jest jako Lider (zwany też Kupującym) – tj. myśliwy działający jednoosobowo lub dla grupy myśliwych wchodzących w skład oferty przedłożonej Sprzedającemu. Lider odpowiada za całość realizacji przedłożonej oferty, podpisuje umowę oraz odpowiada za całość procedury formalno- finansowej.

 

  • Lider oferty, jak i wszyscy myśliwi wskazani w ofercie zobligowani są do przestrzegania wszystkich przepisów prawa powszechnego regulujących wykonywanie polowań, jak i wewnątrz branżowych przepisów Lasów Państwowych odnoszących się do polowań na terenie OHZ Lasów Państwowych. Myśliwy grupy Lidera ponosi całkowitą odpowiedzialność za wszelkie naruszenia przepisów prawa łowieckiego, jak i przepisów prawa powszechnego mające odzwierciedlenie dla danej sytuacji.

 

  • Obszar obwodu nr 89 przewidziany przez Nadleśnictwo Brynek do sprzedaży polowań stanowi zwarty obszar terenu o powierzchni 1859 ha (zwanym dalej też rewirem), którego lokalizacja oraz granice stanowi załącznik do oferty.

 

  • W skład oferowanego przez Sprzedającego rewiru wchodzi 16 urządzeń łowieckich (tj. ambony stacjonarne szt. 4, zwyżki szt. 12) służące wykonywaniu polowań indywidualnych, stanowiących własność Zarządcy OHZ LP – za których stan techniczny i ich  utrzymanie odpowiada Sprzedający.

 

  • Dopuszczalne będzie staraniem i kosztem Lidera tymczasowe usytuowanie stanowiska strzeleckiego, po wcześniejszym zgłoszeniu Sprzedającemu
    i uzyskaniu zgody – za tego typu urządzenia strzeleckie odpowiedzialny będzie
    w całości Lider. Ich konstrukcja, wygląd oraz materiał z jakiego będzie wykonane nie może odbiegać od wyglądu już występujących urządzeń na OHZ LP „Tworóg”. Nadleśnictwo Brynek nie będzie ponosić odpowiedzialności za ewentualne wypadki itp. wynikiem m.in. wad konstrukcji, materiału itp.

 

  • Na zaoferowanym rewirze polować mogą tylko i wyłącznie myśliwi krajowi, będący członkami Polskiego Związku Łowieckiego, posiadający wszystkie stosowne uprawnienia prawem wymagane. Złożona przez Lidera imienna lista myśliwych do wystawienia upoważnień do wykonywania polowania indywidualnego zostanie poddana analizie i weryfikacji przez Sprzedającego (m.in. aktualność posiadanych dokumentów, informacje z ZO PZŁ w kontekście ewentualnie nałożonych kar lub toczących się postępowań). Sprzedający wyklucza z możliwości polowania myśliwych względem których prowadzone jest postępowanie karne (m.in.  w oparciu o przepisy Ustawy Prawo łowieckie), bądź względem których zastosowano przepisy wewnętrzne PZŁ (Statutowe).

 

  • Ilość polowań indywidualnych (wyjść) dla myśliwych grupy Lidera nie jest
    w żaden sposób ograniczona. Jedyną kwestią pozostaje tutaj bezpieczeństwo wykonywania polowania względem m.in. innych myśliwych, otoczenia, osób postronnych itp. Bezwzględnej uwadze podlega przestrzeganie Regulaminu polowań – Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 23 marca 2005r.
    w sprawie szczegółowych warunków wykonywania polowania i znakowania tusz (Dz.U. Nr 61, poz. 548) za co w pełni odpowiedzialność spoczywa na myśliwym i Liderze.

 

  • Oferta sprzedaży obejmuje możliwość wykonywania polowań od roku 2021 r.,
    w okresie czasu od 01.05.2021 r. do 31.03.2022 r. (sezon 2021/2022) oraz kolejne okresy czasu wg poniższego.

 

Sprzedający zastrzega, że Lider który złożył najkorzystniejszą ofertę i w toku weryfikacji jego oferta została zaakceptowana jako najkorzystniejsza do wykonywania polowania w rewirze, będzie zobligowany do wykonywania polowania na tym samym rewirze w okresie następnym po 31.03.2022 r., tj. w okresie całego sezonu 2022/2023 (od 01.04.2022 r. do 31.03.2023 r.), na zasadach wynikających z niniejszego ogłoszenia, w ilości pozyskania zwierzyny zbliżonej do pierwotnej oferty.  Wartość finansowa kolejnych okresów polowań będzie zwiększona o wzrost „Wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych” za rok poprzedni ogłoszony przez GUS
(pot. wskaźnik inflacji), jeśli taki wzrost będzie miał miejsce. Dodatkowo Sprzedający zaznacza, że dopuszcza możliwość prowadzenia polowań na zasadach analogicznych jak wyżej opisane w okresie  całego sezonu 2023/2024 – tutaj w przypadku zainteresowania kontynuacją oraz braku zastrzeżeń Sprzedającego do dotychczasowej współpracy, wywiązywania się z obowiązków wykonywania polowania
i realizacji rocznego planu łowieckiego przez Lidera.

 

  • Lider odpowiada w rewirze za realizację pozyskania zwierzyny zgodnie
    z ilością przewidzianą do sprzedaży w ogłoszeniu oraz za pojedyncze czynności polowania indywidualnego opisane w dalszej części Ogłoszenia.

 

  • Dopuszcza się możliwość prowadzenia przez myśliwych grupy Lidera wykładania karmy (treściwej) na nęciskach dziczych (miejsca każdorazowo uzgadniane ze Sprzedającym) w ilościach nie większych niż dopuszczają wytyczne LP, służb weterynaryjnych itp. (wytyczne wz. z ASF w kraju. Na dzień oferty jest to 10kg karmy/miesiąc na 1 km2 obwodu – tutaj w odniesieniu do pow. rewiru objętego ofertą sprzedaży). Za stan nęcisk odpowiada Lider. Niedopuszczalne jest wykładanie materii organicznej (odpadów).

 

  • Pozostały zakres zagospodarowania i utrzymania łowiska zostaje wykonywane przez Nadleśnictwo Brynek, jako Zarządcę OHZ LP „Tworóg”, w ramach zryczałtowanej oferty polowania w rewirze (m.in. szacowania szkód łowieckich, utrzymywanie pasów zaporowych, dokarmianie zwierzyny w sytuacjach pogodowych tego wymagających, płatności czynszu obwodu łowieckiego, formalności utrzymania i prowadzenia obwodu łowieckiego, utrzymanie urządzeń łowieckich przekazanych Liderowi, będących w dalszym ciągu majątkiem Skarbu Państwa).

 

  • Sprzedający ustala wymóg liczbowy myśliwych do polowania indywidualnego
    w ilości do 15 myśliwych, z czego przynajmniej połowa posiadać będzie uprawnienia selekcjonerskie (potwierdzenie z macierzystego ZO PZŁ o ich posiadaniu wraz z informacją o braku nałożonych sankcji). Ilość myśliwych, ich możliwość zaangażowania się w wykonywanie polowań i realizację części sprzedanego planu pozyskania zwierzyny ma gwarantować pełne jego wykonanie.

 

  • Sprzedający w ramach pakietu zapewni Liderowi kompleksowo zorganizowany 1 dzień polowania zbiorowego (do 15-stu myśliwych) w danym sezonie łowieckim. Nieskorzystanie w sezonie z możliwości zorganizowania przez Nadleśnictwo Brynek z polowania zbiorowego nie wpływa na zobowiązanie finansowe Lidera. Sprzedający dopuszcza możliwość zorganizowania analogicznych dodatkowych do 3 dni kompleksowych polowań zbiorowych za odpłatnością (szczegóły w umowie).

 

  • Wykonywanie polowań w rewirze przeznaczonym do sprzedaży w ramach przedmiotowego Ogłoszenia zostanie sformalizowane stosowną umową
    (w załączeniu wzór).

 

  • Wybór Lidera do polowania w rewirze nastąpi w wyniku analizy ofert(y) złożonych do Nadleśnictwa Brynek. Wybrana zostanie przez Sprzedającego najkorzystniejsza oferta cenowa.

 

  • Względem myśliwego grupy Lidera który pozyska sztukę niezgodnie
    z prawem, dokonując przekroczenia w ramach przyznanej na sezon puli pozyskania zwierzyny zastosowane zostaną przepisy prawa powszechnego – traktowane jako kłusownictwo (m.in. naliczony ekwiwalent za zwierzynę bezprawnie pozyskaną zgodnie z obowiązującym w tym temacie rozporządzeniem właściwego Ministra). Kwotą ekwiwalentu obciążony zostanie Lider grupy.

 

  • Ogłoszenie sprzedaży polowań w rewirze nie obejmuje w swoim zakresie pobrania tusz zwierzyny grubej na użytek własny myśliwego. Za zgodą Sprzedającego istnieje możliwość pobrania na użytek własny za odpłatnością wg obowiązującego w tej materii specjalnego cennika Nadleśnictwa Brynek
    (po stawkach zbliżonych do wartości z okolicznych punktów skupu).

 

  • Lider oraz myśliwy grupy posiadać będą udostępnioną elektroniczną książkę ewidencji polowań indywidualnych (EPI) do prowadzenia wpisów zgodnie
    z wymaganiami prawa. Jednocześnie Sprzedający zaznacza, że do EPI myśliwi muszą bezwzględnie dokonywać wpisu wszystkich oddanych strzałów (pot. pudeł) – do zwierzyny grubej, ale także i do drobnej.

 

  • Lider oraz myśliwy grupy posiadać będą elektroniczny panel ewidencji osób przebywających w sprzedanym rewirze (do rejestrowania każdej swojej obecności nie związane z wykonywaniem polowań w ramach sprzedanego rewiru).

 

  • Lider grupy za ewentualne wszelkie zniszczenia i straty w majątku Skarbu Państwa, będące wynikiem działania myśliwych, ponosić będzie  konsekwencje finansowe oraz prawne.

 

  • Lider odpowiadać będzie całościowo za wszelkie wypadki, zdarzenia, obciążenia finansowe itp. konsekwencje prawem przewidziane, będące wynikiem wykonywania polowań i przebywania w łowisku myśliwych grupy Lidera.

 

  • Za całość dokumentacji formalnej umożliwiającej wykonywanie przez myśliwych Lidera polowań krajowych indywidualnych oraz zbiorowych,  odpowiadać będzie Sprzedający, czyli Nadleśnictwo Brynek jako Zarządca OHZ LP „Tworóg”.

 

  • Imienne upoważnienia do wykonywania polowania indywidualnego wystawiane będą przez Nadleśnictwo Brynek w wewnętrznym systemie informatycznym na okres do 3 miesięcy. Między Stronami uzgodniony zostanie termin wystawienia upoważnienia od momentu jego zgłoszenia. Czas od momentu zgłoszenia do wystawienia i gotowości odbioru to do 4 dni roboczych (m.in. czas niezbędny na weryfikację uprawnień, przygotowanie dokumentu itp.).

 

  • Sprzedający zastrzega sobie możliwość kontroli myśliwych w udostępnionej do polowania części łowiska (m.in. Straż Leśna, Leśniczy ds. łowieckich, ew. każda upoważniona przez Nadleśniczego Nadleśnictwa Brynek osoba).

 

  • Zwierzynę grubą po pozyskaniu należy wypatroszyć i wraz z trofeum (nieodbitym) dostarczać niezwłocznie do wskazanego przez Sprzedającego punktu skupu dziczyzny. Ustalenie przez Sprzedającego konkretnego punktu ma umożliwiać ewidencjonowanie pozyskanych sztuk, fotografowanie trofeum, rozliczenie pakietu sprzedaży.

 

  • Pozyskane trofeum zostanie wydane myśliwemu który je pozyskał
    po przeprowadzeniu przez Sprzedającego oceny prawidłowości odstrzału (szczegóły w umowie).

 

  • W ramach polowań indywidualnych po stronie Sprzedającego, po dostarczeniu przez myśliwego grupy Lidera do punktu skupu tuszy będzie: odbicie trofeum, preparacja, ocena prawidłowości pozyskanego trofeum i wydanie certyfikatu przy zwierzynie medalowej. Pozostały zakres czynności wchodzących w skład polowania indywidualnego (m.in. bioasekuracja ASF, tropienie, patroszenie, studzenie tuszy, ściąganie, załadunek, transport do punktu skupu, poszukiwanie postrzałka, organizację do tego celu psa, zagospodarowanie patrochów, zagospodarowanie tuszki, inne wytyczne prawa powszechnego lub służb weterynaryjnych w przypadku chorób, zagrożeń innych niż ASF, itp.)  spoczywa bezwzględnie na myśliwym Lidera.

 

  • Dodatkowo Sprzedający zaznacza, że sztuki zwierzyny podniesione poza granicą wykupionego przez Lidera rewiru (podniesione zarówno na terenie obw. 89 wchodzącego w skład zarządzanego przez Nadleśnictwo Brynek OHZ LP „Tworóg”, jak i na obwodach dzierżawionych przez sąsiadujące Koła Łowieckie), należy zgłaszać do Sprzedającego niezwłocznie do 12 h od ich podniesienia.

 

  • Sztuki spudłowane, ranione, nieodnalezione należy bezwzględnie zgłaszać Sprzedającemu w czasie najpóźniej do 12 h od zaistnienia zdarzenia wraz
    z precyzyjnym określeniem miejsca w łowisku.

 

  • Sprzedający zobowiązuje Lidera do sukcesywnego, narastającego realizowania planu pozyskania zwierzyny grubej względem upływu czasu, zgodnie
    z kalendarzem polowań gatunku danej grupy płciowo-wiekowej. Brak realizacji przyjętego zaangażowania procentowego skutkować będzie wprowadzeniem do rewiru przez Sprzedającego myśliwych mających przyśpieszyć realizację zagrożonego planu pozyskania, bez jakiejkolwiek obniżki zaoferowanej przez Lidera kwoty oferty zawartej w umowie. Zastosowane działanie ma na celu tylko i wyłącznie przyśpieszyć realizację zagrożonego planu pozyskania w rewirze, rzutującego całościowo na plan pozyskania zwierzyny dla obwodu nr 89, za którego realizację odpowiedzialne jest w końcowym efekcie Nadleśnictwo Brynek, jako zarządca OHZ LP. Szczegóły procentowe oraz czasookres opisano w umowie.

 

  • Wykonywane przez myśliwych Lidera polowania i zachowanie będzie
    zgodne z etyką oraz tradycją łowiecką. Polowania będą realizowane bez uszczerbku dla wizerunku PGL Lasy Państwowe. 

 

  • Pojazdy którymi myśliwi wykonywać będą polowania/przebywać w rewirze zostaną w odpowiedni sposób oznaczone, celem umożliwienia Sprzedającemu ich identyfikacji w łowisku (wg załącznika).

 

V. Zakres zwierzyny przewidzianej do polowania w rewirze:

GATUNEK

Sezon 2021/2022

ILOŚĆ SZT.

Jeleń

33

Byki

10

Łanie

15

Cielęta

8

  

Sarna

16

Kozły

8

Kozy

4

Koźlęta

4

 

Dziki

Min. 15 Max. 25

R-m

Min. 64
(do max. 74 z uwagi na wyszczególnienie dzika)

 

Dodatkowo: lisy, jenoty, borsuk (poza ilościami w/w).

 

  • Podane ilości zwierzyny płowej są ilościami stałymi. Jedynie względem dzika dopuszczono odchylenie w górę według opisu tabeli w/w.

 

 

 

VI. Wartość oferty, pozostałe kwestie finansowe.

  • Oferta została oszacowana przez Sprzedającego na minimalną wartość

97 857,00 zł netto (+ 23% VAT).

  • Jedynym kryterium po spełnieniu wymogów Ogłoszenia będzie zaoferowana cena za przedmiotowy pakiet polowania.
  • Sprzedający przewiduje wniesienie przez Lidera zabezpieczenia finansowego, należytego wykonania umowy w wartości 20% zaoferowanej przez niego kwoty finansowej. Zabezpieczenie należy wpłacić na konto bankowe Nadleśnictwa Brynek przed podpisaniem umowy.
  • Zabezpieczenie finansowe, oprócz należytego wykonania umowy, stanowi również pulę środków finansowych z których zostaną pobrane środki pieniężne adekwatne do poczynionych ewentualnych szkód itp. Lider zobowiązany jest do uzupełnienia zabezpieczenia finansowego (do wartości 20% kwoty oferty)
    w terminie do 7 dni od ich pomniejszenia. Po realizacji umowy zabezpieczenie zostanie zwrócone na konto bankowe wskazane przez Lidera.
  • Za wszelkie ewentualne straty odpowiadać będzie do pełnej ich wysokości Lider (w przypadku niewystarczających środków finansowych, będących zabezpieczeniem finansowym).
  • Oferowana cenowa wykupu polowania w rewirze płatna będzie przez Lidera na konto bankowe Nadleśnictwa Brynek w cyklach ratalnych (szczegóły
    w umowie). Za porozumieniem Stron dopuszczalne będzie wniesienie przez Lidera całej kwoty jednorazowo.

 

VII. Terminy oraz sposób składania oferty:

 

  • Ustala się termin składania ofert do dnia 26.04.2021 r. do godziny 14:00,
    w postaci papierowej dostarczonej na adres siedziby Nadleśnictwa Brynek,
    z obligatoryjnym opisem na zamkniętej kopercie identyfikującej zawartość np.: OFERTA ŁOWIECKA DLA OHZ LP „TWORÓG”.

Oferty które wpłyną po tym czasie (także przekazane m.in. przesyłkami listownymi, kurierskimi itp.) nie będą brane pod uwagę. Data nadanie nie jest brana pod uwagę.

 

  • Oficjalne otwarcie ofert nastąpi dnia 27.04.2021 r. o godzinie 7:30 w siedzibie Nadleśnictwa Brynek (w budynku gospodarczym tuż przy głównym wejściu do siedziby).

 

  • Przedłożona oferta, podpisana własnoręcznym podpisem, powinna zawierać
    w swojej treści szczególnie:

- dane kontaktowe (adres, telefon) osoby reprezentującej (składającej ofertę jako Lider),

- oferowaną cenę (netto),

- oświadczenie o ilości myśliwych wchodzących w skład oferty mającej realizować plan pozyskania zwierzyny (własny dokument),

- oświadczenie o zapoznaniu się z wzorem umowy do Ogłoszenia i akceptacji jego treści (własny dokument).

 

VIII. Informacje dodatkowe

 

  • Integralną częścią niniejszego Ogłoszenia jest materiał mapowy, załącznik identyfikacji pojazdu w rewirze oraz wzór umowy, zawierający pozostałe szczegółowe dane regulujące sposób współpracy Stron przy oferowanej sprzedaży polowań z części obwodu łowieckiego nr 89.

 

Wzór identyfikatora pojazdu myśliwego w łowisku (zalaminowana etykieta wydana przez Sprzedającego)

 

Nr upoważnienia:

Dotyczy realizacji umowy:

Pieczęć Nadleśnictwa

Podpis Nadleśniczego

……./15

 

ZG.7326.8.21.PK z dnia ….04.2021 r.

 

…………………………..

 

 

Podpisał

Janusz Wojciechowski

Nadleśniczy

Nadleśnictwa Brynek