urządzenie lasu
Gospodarka leśna w Lasach Państwowych prowadzona jest na podstawie planów urządzenia lasu, sporządzanych dla nadleśnictw na 10 lat. Wykonują je dla Lasów Państwowych specjalistyczne jednostki, m.in. Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej (BULiGL). Plany urządzenia lasu, po konsultacjach z udziałem społeczeństwa, są zatwierdzane decyzją Ministra Środowiska.
Przygotowanie planu poprzedza zawsze dokładna inwentaryzacja i ocena stanu lasu. Leśnicy określają takie cechy lasu, jak struktura, budowa, wiek, skład gatunkowy, stan zdrowotny, warunki glebowo-siedliskowe itp. W działaniach przewidzianych do realizacji uwzględnia się cele gospodarki leśnej i funkcje, jakie pełnią lasy w urządzanym nadleśnictwie.
Przed sporządzeniem planu urządzenia lasu leśnicy dokładnie inwentaryzują zasoby leśne i oceniają stan lasu
Współczesne plany gospodarowania na terenach leśnych wykonuje się, wykorzystując najnowsze osiągnięcia techniki. Podstawowym narzędziem pracy jest tu leśna mapa numeryczna (LMN), będąca częścią systemu informacji przestrzennej (GIS). Mapa ta w sposób graficzny przetwarza i przedstawia dane zebrane podczas prac terenowych. Od lat w urządzaniu lasu stosuje się również coraz doskonalsze metody wykorzystywania zdjęć lotniczych i satelitarnych, które uzupełniają wyniki prac terenowych.
Czasami plan urządzenia lasu może być opracowywany na okres krótszy niż 10 lat. Dzieje się tak w uzasadnionych przypadkach, na przykład gdy wystąpią duże szkody lub klęski żywiołowe.
Plan urządzenia lasu powinien zawierać m.in.:
· opis lasów i gruntów przeznaczonych do zalesienia,
· analizę gospodarki leśnej w minionym okresie,
· program ochrony przyrody,
· określenie zadań związanych z pozyskaniem drewna, zalesieniami i odnowieniami, pielęgnacją i ochroną lasu, gospodarką łowiecką i tworzeniem infrastruktury leśnej (budynki, drogi).
Plan urządzenia lasu wykonywany jest na podstawie obowiązującej w Lasach Państwowych instrukcji.
Obowiązujący dla naszego nadleśnictwa plan urządzania lasu można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej.
Asset Publisher
Zaproszenie do składania ofert - projekt małej retencji
Zaproszenie do składania ofert - projekt małej retencji
Brynek, 22.11.2024 r.
Zn. spr.: SA.3110.1.2024
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
Nadleśnictwo Brynek informuje, że zgodnie z ogłoszonym w dn.
12.11.2024r. zaproszeniem do składania ofert dotyczącym wyboru oferenta na
opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla wykonania dokumentacji
projektowej obiektów małej retencji nizinnej na terenie Nadleśnictwa Brynek
w ramach programu kompleksowego projektu adaptacji lasu i leśnictwa do zmian
klimatu – mała retencja oraz przeciwdziałanie erozji wodnej na terenach nizinnych
– kontynuacja (MRN3) w wyznaczonym terminie do Nadleśnictwa wpłynęły
następujące oferty:
Oferta nr 1 – Sweco Polska sp. z o. o. ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829
Poznań.
Cena ofertowa netto 170 500,00 zł, brutto 209 715,00 zł.
Oferta nr 2 – Instytut OZE Sp. z o. o. ul. Skrajna 41A, 25-650 Kielce.
Cena ofertowa netto 117 469,44 zł, brutto 144 487,41 zł.
Z uwagi na fakt, że oferty które wpłynęły znacznie przewyższyły kwotę którą
Nadleśnictwo przeznaczyło na wykonanie usługi, postępowanie zostało uznane za
nieważne.
Z poważaniem,
Adam Mazur
Pełniący Obowiązki
Nadleśniczego
/podpisano elektronicznie/
Znak sprawy SA.3110.1.2024 Brynek, 12.11.2024 r.
Zaproszenie do składania ofert
- Nazwa i adres zamawiającego:
PGL LP Nadleśnictwo Brynek
ul. Grabowa 3, Brynek
- Tworóg
Tel.: 32 285-74-63
Adres poczty elektronicznej: brynek@katowice.lasy.gov.pl
- Opis przedmiotu zamówienia
Opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla wykonania dokumentacji projektowej obiektów małej retencji nizinnej na terenie Nadleśnictwa Brynek w ramach programu kompleksowego projektu adaptacji lasu i leśnictwa do zmian klimatu – mała retencja oraz przeciwdziałanie erozji wodnej na terenach nizinnych – kontynuacja (MRN3)
- WYSZCZEGÓLNIENIE PLANOWANYCH ZADAŃ
Lp. |
Nr rozliczeniowy |
Opis zadania |
Adres leśny |
Charakterystyka planowanych robót |
1 |
02-03-1.1.-01 |
Budowa zbiornika retencyjnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą zasilanego wodą z rowu melioacyjnego |
02-03-1-01-07-c |
Powierzchnia – ok.0,500 ha pojemność – 2500 m3 wysokość piętrzenia - 1,0 m głębokość 1,0 do 1,5 m lokalizacja: na cieku |
2 |
02-03-1.1.-02 |
Rewitalizacja doliny trzech stawów w Bytomiu -Miechowicach |
02-03-1-01-09-676-j 02-03-1-01-09-674-i 02-03-1-01-09-677-j |
Odbudowa 2 zbiorników paciorkowych wraz z ochroną obszarów mokradłowych (3 zbiornik), odmulenie czaszy dwóch zbiorników, budowa urządzeń hydrotechnicznych, oczyszczenie rowu z namułu na długości 2,5 km, powierzchnia 1,37 ha, wysokość piętrzenia – 0,50 m głębokość – 0,50 m |
3 |
02-03-2.1.-01 |
Przebudowa dwóch przepustów w leśnictwie Księży Las na cieku „Kanar” |
02-03-1-07-418-c 02-03-1-07-480-a |
Przebudowa istniejących na cieku Kanar dwóch przepustów okularowych na niekołowe wykonane z blachy falistej wraz z naprawą odcinków drogi po 25 mb z każdej strony przepustu |
4 |
02-03-2.1.-02 |
Przebudowa brodu na cieku naturalnym w leśnictwie Strzybnica w oddz. 468b |
02-03-1-06-468-b |
Przebudowa istniejącego brodu z zastosowaniem materiałów naturalnych (kamień drewno) wraz z odmuleniem odcinka cieku na długości 50 m z każdej strony, najazdy utwardzone tłuczniem kamienym
|
- ZAKRES ROBÓT OBEJMUJE:
Wykonanie opracowań w zakresie:
- dokonania oceny i charakterystyki obszarów na których planowane są inwestycje pod kątem przydatności do realizacji planowanych zadań,
- inwentaryzacji przyrodniczej,
- dokumentacji hydrologicznej – obliczenia hydrologiczne, określenie warunków gruntowo-wodnych,
- określenia parametrów technicznych proponowanych rozwiązań projektowych,
- rozwiązań projektowych - opis technologii, rozwiązania materiałowe,
- ilość i zakres planowanych robót wraz z szacunkową wyceną,
- opracowanie programów funkcjonalno-użytkowych dla w/w zadań.
Jest możliwość oględzin wymienionych zaplanowanych zadań w terenie w dniu 19.11.2024 r., po wcześniejszym potwierdzeniu obecności pod nr. tel. 32-285-74-63.
- Miejsce i termin składania ofert oraz sposób jej złożenia
Ofertę należy złożyć do dnia 22.11.2024 r. do godziny 12:00 w Sekretariacie Nadleśnictwa Brynek pokój nr 1, pisemnie w zamkniętej kopercie z podanym dokładnym adresem i dopiskiem „Oferta na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla wykonania dokumentacji projektowej obiektów małej retencji MRN3”.
- Miejsce i termin otwarcia ofert:
W siedzibie Zamawiającego Brynek ul. Grabowa 3 w dniu 22.11.2024 r. o godzinie 13:00, Pokój nr 6.
- Opis kryteriów oceny ofert:
O wyborze oferty decydować będzie kryterium najniższej ceny. Zostanie wybrana oferta Wykonawcy, który przedstawi najkorzystniejszą cene i spełni warunki określone w zapytaniu ofertowym.
- Wymagania jakie winien spełnić wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia (doświadczenie zawodowe, posiadane licencje, sprzęt, uprawnienia itp.).
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie – nie wymaga potwierdzenia spełniania tego warunku; Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie – nie wymaga potwierdzenia spełniania tego warunku; Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
3. zdolności technicznej lub zawodowej – określenie warunków:
wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej dwie usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, potwierdzone stosownymi referencjami.
Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W takiej sytuacji Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zmówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zmówienia.
- Opis dokumentów jakie winien złożyć wykonawca wraz z ofertą.
Oferta winna zawierać:
- cenę ofertową netto i brutto,
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
- wykaz wykonanych robót dla potwierdzenia zdolności technicznej lub zawodowej wraz z referencjami,
- dane adresowe oferenta: nazwa firmy, adres, NIP, Regon, nr telefonu, e-mail.
- Termin wykonania prac.
15 czerwiec 2025 r.
- Wzór umowy.
Załącznik nr 1.
- Nadleśnictwo zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.
- Informacja o osobie do kontaktów w sprawie zamówienia.
Sandra Sorbal tel. 880 574 946