urządzenie lasu

Gospodarka leśna w Lasach Państwowych prowadzona jest na podstawie planów urządzenia lasu, sporządzanych dla nadleśnictw na 10 lat. Wykonują je dla Lasów Państwowych specjalistyczne jednostki, m.in. Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej (BULiGL). Plany urządzenia lasu, po konsultacjach z udziałem społeczeństwa, są zatwierdzane decyzją Ministra Środowiska.

Przygotowanie planu poprzedza zawsze dokładna inwentaryzacja i ocena stanu lasu. Leśnicy określają takie cechy lasu, jak struktura, budowa, wiek, skład gatunkowy, stan zdrowotny, warunki glebowo-siedliskowe itp. W działaniach przewidzianych do realizacji uwzględnia się cele gospodarki leśnej i funkcje, jakie pełnią lasy w urządzanym nadleśnictwie.

Przed sporządzeniem planu urządzenia lasu leśnicy dokładnie inwentaryzują zasoby leśne i oceniają stan lasu

Współczesne plany gospodarowania na terenach leśnych wykonuje się, wykorzystując najnowsze osiągnięcia techniki.  Podstawowym narzędziem pracy jest tu leśna mapa numeryczna (LMN), będąca częścią systemu informacji przestrzennej (GIS). Mapa ta w sposób graficzny przetwarza i przedstawia dane zebrane podczas prac terenowych. Od lat w urządzaniu lasu stosuje się również coraz doskonalsze metody wykorzystywania zdjęć lotniczych i satelitarnych, które uzupełniają wyniki prac terenowych.

Czasami plan urządzenia lasu może być opracowywany na okres krótszy niż 10 lat. Dzieje się tak w uzasadnionych przypadkach, na przykład gdy wystąpią duże szkody lub klęski żywiołowe.

Plan urządzenia lasu powinien zawierać m.in.:

·         opis lasów i gruntów przeznaczonych do zalesienia,

·         analizę gospodarki leśnej w minionym okresie,

·         program ochrony przyrody,

·         określenie zadań związanych z pozyskaniem drewna, zalesieniami i odnowieniami, pielęgnacją i ochroną lasu, gospodarką łowiecką i tworzeniem infrastruktury leśnej (budynki, drogi).

Plan urządzenia lasu wykonywany jest na podstawie obowiązującej w Lasach Państwowych instrukcji.

Obowiązujący dla naszego nadleśnictwa plan urządzania lasu można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej.

 


Asset Publisher Asset Publisher

Zurück

Zapytanie ofertowe na zabudowę kompensatora mocy biernej w budynku administracyjnym Nadleśnictwa Brynek

Zapytanie ofertowe na zabudowę kompensatora mocy biernej w budynku administracyjnym Nadleśnictwa Brynek

Brynek, 13.09.2024 r.

 

Zawiadomienie o wyborze oferty w załączniku

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 


 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

Brynek,  14.08.2024 r.

Zn. spr.: SA.20.3.2024

 

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

Prosimy o złożenie oferty na zabudowę kompensatora mocy biernej w budynku administracyjnym Nadleśnictwa Brynek w Brynku przy ul. Grabowej 3.

 

  1.    ZAKRES ROBÓT OBEJMUJE:

 

            Dobór odpowiedniego urządzenia dla kompensacji mocy biernej na podstawie załączonych odczytów zużycia energii z okresu ostatnich 12 miesięcy. Montaż urządzenia, sugerowane miejsce to korytarz w piwnicy budynku, a  złącze pomiarowe jest zabudowane przy ścianie szczytowej budynku, przewody zasilające można poprowadzić wzdłuż budynku do pomieszczenia piwnicy.

Zaleca się przed złożeniem oferty zapoznanie się z istniejącymi warunkami dla realizacji zadania.

Informujemy, że obecnie zakończono inwestycję przebudowy i rozbudowy stodoły edukacyjnej na budynek konferencyjno edukacyjny zasilany z tego samego układu pomiarowego zwiększając moc przyłączeniową do 60 kW. W przebudowywanym budynku  zainstalowano ogrzewanie podłogowe z pompą ciepła, wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła i zabudowano instalację fotowoltaiczną. Załączone odczyty zużycia energii nie uwzględniają wzrostu zużycia energii, która nastąpi po przystąpieniu do użytkowania i uruchomienia ogrzewania budynku.

 

      II.   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie – nie wymaga potwierdzenia spełniania tego warunku; Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;

2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie – nie wymaga potwierdzenia spełniania tego warunku; Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;

3. zdolności technicznej lub zawodowej – określenie warunków:

 

wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia.

Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W takiej sytuacji Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zmówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zmówienia.

 

    III.  KRYTERIA OCENY OFERT

 

1. Cena [zł] -  100 %

 

 

     IV.  ZAWARTOŚĆ OFERTY

 

            Oferta  winna zawierać:

  • cenę ofertową netto i brutto,
  • oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
  • wykaz wykonanych robót dla potwierdzenia zdolności technicznej lub zawodowej
  • dane adresowe oferenta: nazwa firmy, adres, NIP, Regon,  nr telefonu, e-mail

 

            VII   TERMIN I MIEJSCE ZŁOŻENIA OFERTY

 

Ofertę prosimy dostarczyć do siedziby Nadleśnictwa  w Brynku, ul. Grabowa 3, lub przesłać mailem na adres brynek@katowice.lasy.gov.pl  do dnia 30.08. 2024 r. do godz. 10.00

 

Nadleśnictwo zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.

 

 

 

 

 

Załączniki

  1. Zestawienie faktur