Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Nadleśnictwo Brynek

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Nadleśnictwo Brynek

 

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy:

 

Administrator danych

Informacja o Inspektorze Ochrony Danych

Nadleśnictwo Brynek
Adres siedziby: ul.
ul. Grabowa 3, Brynek, 42-690 Tworóg
Tel.: 032 285-74-63
E-mail: brynek@katowice.lasy.gov.pl

Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@comp-net.pl

Cel przetwarzania danych osobowych

Podstawa prawna przetwarzania


Prowadzenie gospodarki leśnej oraz zarządzanie zasobami leśnymi i ochrona lasu:

  • sprzedaży detalicznej drewna oraz sprzedaży sadzonek, choinek oraz innych produktów ubocznych użytkowania lasu, rozpatrywanie reklamacji z tytułu zakupionego surowca;
  • umożliwienie pozyskania drewna opałowego metodą tzw. „samowyrobu”;

 Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:

  • Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach;

Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora – obrona, ustalanie lub dochodzenie roszczeń, bezpieczeństwo osób i mienia;


Przeprowadzanie przetargów oraz zamawianie dostaw i usług:

  • przetwarzanie danych oferentów oraz osób skierowanych do realizacji zamówienia w celach związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
  • przetwarzanie danych oferentów oraz osób skierowanych do realizacji zamówienia w celu udzielenia zamówienia w procedurze konkurencyjnej lub bez zastosowania procedury konkurencyjnej;
  • przetwarzanie danych osobowych oferentów w celu przeprowadzenia przetargu nieograniczonego na sprzedaż środków trwałych;

 


Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:

  • Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych;
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
  • Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach;
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 1994 r. w sprawie szczegółowych zasad     gospodarki finansowej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe;

Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
 


Prowadzenie rachunkowości:

  • Nadleśnictwo jest obowiązane do prowadzenia rachunkowości, przez co ciążą na nas także obowiązki podatkowe (wystawiamy rachunki, faktury oraz inne dokumenty księgowe) za wykonane przez nas usługi.


Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:

  • Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
  • Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. – ordynacja podatkowa;
  • Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;


Rozpatrywanie skarg oraz wniosków kierowanych do Nadleśnictwa:

  • przetwarzanie danych osobowych osób wnioskujących w celu rozpatrzenia sprawy;
  • przetwarzanie danych osobowych osób objętych zakresem skargi lub wniosku oraz osób uczestniczących w jej rozpatrywaniu lub zobowiązanych do złożenia wyjaśnień w związku ze sprawą;

Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;

 

 

 

Okres przechowywania Twoich danych osobowych:

Sposób tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentów (w szczególności czas przechowywania) w jednostkach organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe określa Jednolitym rzeczowy wykaz akt dla PGL LP.

Po zrealizowaniu umowy, Twoje dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych, przetwarzamy dane przez okres 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.

 

W zakresie przetwarzania danych osobowych posiadasz następujące prawa:

  • dostępu do treści swoich danych – korzystając z tego prawa masz możliwość pozyskania informacji, jakie dane, w jaki sposób i w jakim celu są przetwarzane;
  • prawo ich sprostowania – korzystając z tego prawa możesz zgłosić do nas konieczność poprawienia danych lub uzupełnienia danych wynikających z błędu przy zbieraniu;
  • prawo do usunięcia - korzystając z tego prawa, możesz złożyć wniosek o usunięcie danych i w przypadku zasadności wniosku, dokonamy niezwłocznego usunięcia danych. Prawo to nie dotyczy jednak sytuacji, gdy dane osobowe przetwarzane są do celów związanych z wywiązywaniem się z prawnych obowiązków administratora lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach władzy publicznej powierzonej administratorowi;
  • prawo do ograniczenia przetwarzania - korzystając z tego prawa możesz złożyć wniosek o ograniczenie przetwarzania danych w razie kwestionowania prawidłowość przetwarzanych danych, a w przypadku zasadności wniosku możemy dane jedynie przechowywać, wznowienie przetwarzania może odbyć się po ustaniu przesłanek uzasadniających ograniczenie przetwarzania;
  • prawo do przenoszenia danych – ma zastosowanie jedynie w przypadkach, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody i w sposób zautomatyzowany;
  • prawo wniesienia sprzeciwu – korzystając z tego prawa możesz w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych, jeżeli są one przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit e lub f (prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny). Po przyjęciu wniosku w tej sprawie, jesteśmy zobowiązani do zaprzestania przetwarzania danych w tym celu. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Twojego wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy, iż istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
  • prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie - w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, w wypadku jeżeli przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.

 

 

 

 

 

Odbiorcy danych:

W niektórych sytuacjach Twoje dane osobowe mogą być udostępniane, jeśli będzie to konieczne do wykonywania ustawowych zadań Administratora. Odbiorcami danych mogą być:

  • banki w celu obsługi dokonywanych transakcji;
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych;
  • Urzędy Skarbowe;
  • Podmioty świadczące usługi pocztowe oraz kurierskie;
  • Jednostki organizacyjne PGL Lasy Państwowe, uczestniczące w procedurach internetowych, prowadzonych poprzez dedykowane do tego celu: portal
    „e-drewno.pl” oraz Portal Leśno-Drzewny, oraz jednostkom uczestniczącym w realizacji zakupów z wykorzystaniem „Centralnej kartoteki kontrahentów”;
  • Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w zakresie czynności kontroli i nadzoru oraz udzielenia zgody na zawarcie z Państwem umowy najmu, dzierżawy oraz sprzedaży;
  • Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych w zakresie czynności kontroli i nadzoru w oparciu o wewnętrzne przepisy PGL LP;
  • Biegli rewidenci w ramach badania sprawozdania finansowego;
  • Osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie informacja publiczna, informacja o środowisku lub dokumentacja postępowania przetargowego;

Dane mogą być również udostępniane podmiotom, z którymi Administrator ma zawarte umowy powierzenia danych tj.:

  • Zakład Informatyki Lasów Państwowych w zakresie utrzymania baz danych systemów informatycznych;
  • Inne firmy informatyczne świadczące usługi oraz wsparcie techniczne;
  • Radcy prawni świadczący obsługę prawną;
  • Doradcy podatkowi;
  • Firmy świadczące usługi ochrony osób i mienia;
  • Firmy świadczące usługi związane z prowadzeniem archiwum zakładowego/składnicy akt;

 

Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa.

Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla celów przedstawionych w tabeli za wyjątkiem celów wynikających z przepisów prawa, gdzie podanie danych jest obowiązkowe. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało niezrealizowaniem celu, dla którego miały być przetwarzane.

Twoje dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania oraz nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

 


Asset Publisher Asset Publisher

Back

Zapytanie ofertowe - kurs drwala

Zapytanie ofertowe - kurs drwala

 

 

 

 

Zapytanie ofertowe

 

 

Zamawiający PGL LP Nadleśnictwo Brynek z siedziba w Brynku, przy ulicy Grabowej 3, kieruje zapytanie ofertowe celem wyłonienia wykonawcy na przeprowadzenie szkolenia

 

Kurs drwala – operatora pilarek i wykaszarek

 

dla uczniów klas czwartych Zespołu Szkół Leśnych i Ekologicznych im. Stanisława Morawskiego w Brynku, Park 3, 42-690 Tworóg

 

Wymagany termin przeprowadzenia kursu: 30.09.2024 - 31.10.2024r.

Dokładny termin przeprowadzenia kursu uzgodni szkoła w porozumieniu z Nadleśnictwem.

 

Kurs zakończony zostanie egzaminem zgodnie z programem opracowanym przez LP (Zarządzenie Dyrektora Generalnego LP nr 41 z 1998r) oraz § 21- § 23 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24.08.2006r w sprawie bhp przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej.

 

Zajęcia terenowe w ramach kursu zostaną przeprowadzone dla ok 34 osób w 2 turnusach 10-cio dniowych.

 

Na jednego instruktora winno przypadać maksimum 6 uczestników kursu. Wskazane jest  doświadczenie w przeprowadzaniu kursów dla młodzieży.

 

Szczegóły dotyczące realizacji usługi zawiera wzór umowy

 

Warunki udziału:

  1. dysponowanie co najmniej 4 osobami posiadającymi uprawnienia instruktorskie w zakresie ścinki drzew
  2. wpis do ewidencji placówek niepublicznych kształcenia ustawicznego
  3. przeprowadzenie co najmniej dwóch kursów pilarzy zgodnie z programem opracowanym przez LP(Zarządzenie Dyrektora Generalnego LP nr.41 z 1998r) oraz § 21-§ 23 Rozporządzenia Ministra Srodowiska z dnia 24.08.2006r. w sprawie BHP przy wykonaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki lesnej, w którym uczestniczyła młodzież (osoby poniżej 20r.ż.)*

 

* Uzasadnieniem warunku udziału w postepowaniu, są specyficzne cechy charakterologiczne grupy docelowej kursantów, wynikające z ich młodego wieku: wymagają oni przygotowania przez doświadczonych instruktorów, dysponujących obok wiedzy specjalistycznej, także niezbędnymi kwalifikacjami w zakresie szkolenia młodzieży. Celem Zamawiającego jest przekazanie wiedzy i wpojenie umiejętności kursantom o specyficznej percepcji wynikającej z ich młodego wieku i znikomego (zróżnicowanego) doświadczenia życiowego

 

Oferta powinna zawierać:

  1. imię, nazwisko i adres oferenta, albo nazwę i adres firmy, adres mailowy
  2. datę sporządzenia oferty oraz okres związania ofertą,
  3. oferowaną cenę brutto – łącznie za całość kursu dla 34 osób, oraz cenę netto i brutto za jednego uczestnika
  4. zgodę na udostępnienie i przetwarzanie danych osobowych w związku z prowadzonym postępowaniem przetargowym
  5. wykaz osób będących w dyspozycji Wykonawcy, wraz z kopiami uprawnień instruktorskich
  6. wykaz szkoleń o tożsamym zakresie, z wyszczególnieniem liczby kursantów i informacją, czy szkolenie obejmowało osoby do 20r.ż, przeprowadzonych w ostatnich 3 latach od daty opublikowania niniejszego ogłoszenia wraz z referencjami
  7. kopię potwierdzenia wpisu do ewidencji placówek niepublicznych kształcenia ustawicznego

 

Kryteria oceny ofert:

 

  1. Cena 80%
  2. Doświadczenie zawodowe 20% (doświadczenie polegające na przeprowadzeniu co najmniej 2 kursów szkoleniowych dotyczących ścinki drzew, przy minimalnej grupie kursantów określonej na 6 osób, co winno być potwierdzone referencjami).

 

Wymogi formalne:

Oferty należy składać w formie pisemnej w zamkniętych kopertach w terminie do 12.07.2024r, do godz. 10.00 w sekretariacie Nadleśnictwa Brynek, ul. Grabowa 3, pokój nr 1.

 

Wszystkie podmioty, które złożyły ofertę zostaną powiadomione drogą elektroniczną o wynikach postepowania.

 

Dodatkowych informacji na temat przedmiotu i warunków postepowania udziela Rufin Janocha, od pon do pt w godz od 8-14 – 607520127, rufin.janocha@katowice.lasy.gov.pl

 

Nadleśniczy zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, bez podania przyczyn.

 

 

W podpisie:

Nadleśniczy Nadleśnictwa Brynek

Janusz Wojciechowski