Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Nadleśnictwo Brynek
Klauzula informacyjna UDODO
Szanowni Państwo;
Administrator danych osobowych - Główny Inspektor Straży Leśnej przywiązując szczególną wagę do poszanowania Państwa prywatności dokłada wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych w związku z realizowanymi przez siebie zadaniami w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Głównego Inspektora Straży Leśnej, na podstawie art. 22 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 1206 z późn.zm.), przekazujemy informację o przetwarzaniu danych osobowych:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Główny Inspektor Straży Leśnej z siedzibą w Warszawie przy ul. Grójeckiej 127, 02-124 Warszawa
- Z administratorem można skontaktować się:
- listownie na adres siedziby administratora
- telefonicznie: tel. 22 58 98 214;
- pocztą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@lasy.gov.pl lub udodo@lasy.gov.pl
- Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się, w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych z wykorzystaniem następujących kanałów komunikacji:
- listownie na adres siedziby Administratora,
- telefonicznie:
- 22 58 98 370 lub 880-752-347;
- 22 58 98 232 lub 880-752-342.
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: udodo@lasy.gov.pl
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpoznawania, zapobiegania, wykrywania i zwalczania czynów zabronionych, w tym zagrożeń dla porządku publicznego, zgodnie z ustawowymi zadaniami Głównego Inspektora Straży Leśnej, wynikającymi z zakresu powszechnie obowiązujących przepisów prawa, tj. ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, w szczególności z art. 45 ust. 1 pkt 3, art. 47 oraz art. 48a. Wskazane przepisy stanowią podstawę do wymagania od Pani/Pana podania danych osobowych, które są niezbędne do realizacji wskazanego celu.
- Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres wykonywania ustawowych zadań Administratora, a następnie przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz zarządzenia Nr 66 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 12 listopada 2014 r. w sprawie wprowadzenia Instrukcji kancelaryjnej oraz Instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom, które są uprawnione do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa np. organy publiczne, sądy, służby, prokuratura. Ponadto Pani/Pana dane mogą być udostępnione podmiotom współpracującym z Głównym Inspektorem Straży Leśnej, takim jak inne jednostki organizacyjne Lasów Państwowych, kancelarie prawne, podmioty świadczące usługi archiwizacji i obsługi serwisowej, operatorzy pocztowi. Odbiorcy ci zobowiązani są również do należytej ochrony ujawnionych im danych osobowych.
- Osobie, której dane są przetwarzane w przypadku naruszenia jej praw przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych będącego organem nadzorczym w rozumieniu przepisów ochrony danych osobowych. Skargę można wnieść za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej dostępnej na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt e-mailem: kancelaria@uodo.gov.pl lub listownie: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania lub usunięcia danych osobowych lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości w szczególności jej przepisów zawartych w artykule od 22 do 25.
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Nadleśnictwo Brynek
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informujemy:
Administrator danych |
Informacja o Inspektorze Ochrony Danych |
Nadleśnictwo Brynek |
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@comp-net.pl |
Cel przetwarzania danych osobowych |
Podstawa prawna przetwarzania |
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora – obrona, ustalanie lub dochodzenie roszczeń, bezpieczeństwo osób i mienia; |
|
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą oraz podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; |
|
|
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO - dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z:
|
Okres przechowywania Twoich danych osobowych:
Sposób tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentów (w szczególności czas przechowywania) w jednostkach organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe określa Jednolitym rzeczowy wykaz akt dla PGL LP.
Po zrealizowaniu umowy, Twoje dane osobowe będą przechowywane zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych, przetwarzamy dane przez okres 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
W zakresie przetwarzania danych osobowych posiadasz następujące prawa:
- dostępu do treści swoich danych – korzystając z tego prawa masz możliwość pozyskania informacji, jakie dane, w jaki sposób i w jakim celu są przetwarzane;
- prawo ich sprostowania – korzystając z tego prawa możesz zgłosić do nas konieczność poprawienia danych lub uzupełnienia danych wynikających z błędu przy zbieraniu;
- prawo do usunięcia - korzystając z tego prawa, możesz złożyć wniosek o usunięcie danych i w przypadku zasadności wniosku, dokonamy niezwłocznego usunięcia danych. Prawo to nie dotyczy jednak sytuacji, gdy dane osobowe przetwarzane są do celów związanych z wywiązywaniem się z prawnych obowiązków administratora lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach władzy publicznej powierzonej administratorowi;
- prawo do ograniczenia przetwarzania - korzystając z tego prawa możesz złożyć wniosek o ograniczenie przetwarzania danych w razie kwestionowania prawidłowość przetwarzanych danych, a w przypadku zasadności wniosku możemy dane jedynie przechowywać, wznowienie przetwarzania może odbyć się po ustaniu przesłanek uzasadniających ograniczenie przetwarzania;
- prawo do przenoszenia danych – ma zastosowanie jedynie w przypadkach, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody i w sposób zautomatyzowany;
- prawo wniesienia sprzeciwu – korzystając z tego prawa możesz w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych, jeżeli są one przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit e lub f (prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny). Po przyjęciu wniosku w tej sprawie, jesteśmy zobowiązani do zaprzestania przetwarzania danych w tym celu. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Twojego wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy, iż istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie - w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, w wypadku jeżeli przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
Odbiorcy danych:
W niektórych sytuacjach Twoje dane osobowe mogą być udostępniane, jeśli będzie to konieczne do wykonywania ustawowych zadań Administratora. Odbiorcami danych mogą być:
- banki w celu obsługi dokonywanych transakcji;
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych;
- Urzędy Skarbowe;
- Podmioty świadczące usługi pocztowe oraz kurierskie;
- Jednostki organizacyjne PGL Lasy Państwowe, uczestniczące w procedurach internetowych, prowadzonych poprzez dedykowane do tego celu: portal
„e-drewno.pl” oraz Portal Leśno-Drzewny, oraz jednostkom uczestniczącym w realizacji zakupów z wykorzystaniem „Centralnej kartoteki kontrahentów”; - Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w zakresie czynności kontroli i nadzoru oraz udzielenia zgody na zawarcie z Państwem umowy najmu, dzierżawy oraz sprzedaży;
- Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych w zakresie czynności kontroli i nadzoru w oparciu o wewnętrzne przepisy PGL LP;
- Biegli rewidenci w ramach badania sprawozdania finansowego;
- Osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie informacja publiczna, informacja o środowisku lub dokumentacja postępowania przetargowego;
Dane mogą być również udostępniane podmiotom, z którymi Administrator ma zawarte umowy powierzenia danych tj.:
- Zakład Informatyki Lasów Państwowych w zakresie utrzymania baz danych systemów informatycznych;
- Inne firmy informatyczne świadczące usługi oraz wsparcie techniczne;
- Radcy prawni świadczący obsługę prawną;
- Doradcy podatkowi;
- Firmy świadczące usługi ochrony osób i mienia;
- Firmy świadczące usługi związane z prowadzeniem archiwum zakładowego/składnicy akt;
Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa.
Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla celów przedstawionych w tabeli za wyjątkiem celów wynikających z przepisów prawa, gdzie podanie danych jest obowiązkowe. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało niezrealizowaniem celu, dla którego miały być przetwarzane.
Twoje dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również w formie profilowania oraz nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Najnowsze aktualności
Zapytanie ofertowe
Zapytanie ofertowe
Brynek, dnia 12.05.2025
Zn.spr.: SA.2111.5.2025
ZAPYTANIE OFERTOWE
Prosimy o złożenie oferty na remont ogrodzenia przy budynku administracyjnym Nadleśnictwa położonym w Brynku przy ul.Grabowej 3
- ZAKRES ROBÓT OBEJMUJE:
Przedmiotem remontu jest ogrodzenie od strony południowo-zachodniej i północno-zachodniej (ul.Grabowa 3 w Brynku) do budynku konferencyjno-edukacyjnego. Długość ogrodzenia przeznaczonego do remontu wynosi 62,5m. Istniejące ogrodzenie wykonane jest z przęseł drewnianych na słupkach stalowych obsadzonych w cokole betonowym. Zakres robót obejmuje rozbiórkę istniejącego ogrodzenia i montaż ogrodzenia z paneli stalowych o wysokości 123cm z prętów fi 5mm ocynkowanych i malowanych w kolorze zielonym na słupkach stalowych obsadzonych w cokole z prefabrykowanych elementów cokołowych o wys.30cm. Materiał z rozbiórki należy zutylizować na koszt Wykonawcy.
II. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie – nie wymaga potwierdzenia spełniania tego warunku; Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie – nie wymaga potwierdzenia spełniania tego warunku; Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
3. zdolności technicznej lub zawodowej – określenie warunków:
wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia.
Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W takiej sytuacji Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zmówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zmówienia.
III. KRYTERIA OCENY OFERT
1. Cena [zł] - 100 %
IV. ZAWARTOŚĆ OFERTY
Oferta winna zawierać:
- cenę ofertową netto i brutto,
- świadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
- wykaz wykonanych robót dla potwierdzenia zdolności technicznej lub zawodowej
- dane adresowe oferenta: nazwa firmy, adres, NIP, Regon, nr telefonu, e-mail
V. Termin realizacji zadania
30 dni od daty podpisania umowy
VI TERMIN I MIEJSCE ZŁOŻENIA OFERTY
Ofertę prosimy dostarczyć do siedziby Nadleśnictwa w Brynku, ul. Grabowa 3, lub przesłać mailem na adres brynek@katowice.lasy.gov.pl do dnia 22.05.2025 r. do godz. 10.00
Nadleśnictwo zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.
Z poważaniem
Przemysław Walisko
Nadleśniczy
/podpisano elektronicznie/
W załączeniu
- Przedmiar robót
- Wzór umowy