Informacja o plikach cookies

Zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem serwisu internetowego w domenie lasy.gov.pl (strona internetowa)

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych, ul. Grójecka 127, 02-124 Warszawa, tel. 22 58 98 100, faks 22 58 98 171, e-mail: sekretariat@lasy.gov.pl

Administrator wyznaczył osobę odpowiedzialną za nadzorowanie przetwarzania danych osobowych, z którą można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, kierując korespondencję na adres wskazany powyżej, lub poprzez adresem e-mail dane.osobowe@lasy.gov.pl.

Przywiązujemy szczególną wagę do ochrony prywatności naszych klientów, kontrahentów i pracowników. Jednym z jej kluczowych aspektów jest ochrona praw i wolności osób fizycznych w związku przetwarzaniem ich danych osobowych.

Dbamy, by przetwarzanie Pani/Pana danych odbywało się zgodne z przepisami Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych 2016/679/WE (zwanego dalej „RODO”), ustawy o ochronie danych osobowych, a także przepisami szczególnymi (zawartymi m.in. w prawie pracy, czy ustawie o rachunkowości).

Dyrekcja Generalna LP jest administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, korzystamy też z usług podmiotów przetwarzających, o których mowa w art. 4 pkt. 8 RODO – przetwarzają one dane osobowe w imieniu administratora.

Wdrażaliśmy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ewentualnemu ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia.

Przetwarzamy Pani/Pana dane w celu:

  1. rozpatrywania skarg, wniosków i petycji kierowanych do DGLP: (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw.. z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego);
  2. koordynowania oraz sprawowania nadzoru nad działalnością dyrektorów RDLP oraz kierowników innych jednostek organizacyjnych LP o zasięgu krajowym (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z § 33 ustawy z dnia 28 września 1991 r o lasach oraz § 8 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe z dnia 18 maja 1994 r.);
  3. zabezpieczenie ewentualnych roszczeń DGLP, jeżeli takie roszczenia powstaną, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu DGLP polegającego na obronie przed roszczeniami osób trzecich lub dochodzeniu swoich roszczeń (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  4. zawarcia i realizacji umowy, podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i wykonania umowy;
  5. założenia konta niezbędnego do złożenia zamówienia i udziału w sprzedaży JDW na portalu e-klimat.lasy.gov.pl, podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia konta i korzystania z dostępnych w nim funkcjonalności;
  6. dopełnienia obowiązków podatkowych ciążących na administratorze danych osobowych.

Jako pracodawca, przetwarzamy dane pracowników oraz osób, które współpracują z nami na podstawie innej niż stosunek pracy.

Nie udostępniamy danych osobowych poza wyjątkami, gdy jesteśmy do tego zobowiązani na podstawie przepisów prawa i wyłącznie w zakresie określonym tymi przepisami.

Dokładamy staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewniamy, aby dane te były:

  • przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą;
  • zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
  • adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
  • prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane; podejmujemy działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane;
  • przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów;
  • przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem.

Dane przetwarzamy w związku z wypełnieniem obowiązku prawnego ciążącego na Dyrekcji Generalnej LP, jako administratorze danych osobowych.

Dane przetwarzamy również na podstawie zgody, która może zostać wycofana w każdym momencie. Innym przypadkiem jest sytuacja, w której przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy.

Przetwarzanie może być także niezbędne do celów wynikających z naszych prawnie uzasadnionych interesów, czego przykładem jest dochodzenie roszczeń przez DGLP.

Stosujemy odpowiednie zabezpieczenia techniczne i organizacyjne, aby zapewnić ochronę danych osobowych. Podmioty współpracujące z nami, również są zobowiązane do zarządzania danymi osobowymi zgodnie z przyjętymi przez nas wymogami bezpieczeństwa i ochrony prywatności.

Posiada Pani/Pan prawo do dostępu do treści danych, ich modyfikacji (sprostowania, uaktualnienia), wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (zgodnie z art. 15-21 RODO);

Dane nie będą przekazywane poza terytorium EOG.

DGLP oświadcza, że podczas przetwarzania danych nie wykorzystuje mechanizmu profilowania; 

W przypadkach uznania, iż przetwarzanie danych przez DGLP narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacji udzielamy na piśmie lub w inny sposób, w tym – w stosownych przypadkach – elektronicznie. Informacji możemy udzielić ustnie, o ile innymi sposobami potwierdzimy Pani/Pana tożsamość. Informacji staramy się udzielać bez zbędnej zwłoki – z zasady w terminie miesiąca od otrzymania żądania. W razie potrzeby termin ten przedłużymy z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. Jednak w każdym przypadku, w terminie miesiąca od otrzymania żądania, poinformujemy Panią/Pana o podjętych działaniach i (w stosownych przypadkach) o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyny takiego opóźnienia.

Dane osobowe przechowujemy w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. Okres przetwarzania danych osobowych wynika z przepisów prawa archiwalnego.

Pliki „cookies” to niewielkie pliki zapisywane na Pani/Pana komputerze, w którym przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych stronach. Pliki „cookies” mogą zawierać ustawienia witryn lub być używane do śledzenia interakcji użytkowników z witryną oraz mogą zawierać informacje niezbędne do prawidłowego działania serwisu. Korzystamy z plików „cookies” w celu m.in. dostosowania zawartości naszej strony do Pani/Pana preferencji oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, utrzymania sesji (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła, a także wspierania i egzekwowania działań pozwalających zachować bezpieczeństwo.

Przeglądarki internetowe zwykle domyślnie dopuszczają przechowywanie plików „cookies” na Pani/Pana urządzeniu.

Posiada Pani/Pan możliwość skonfigurowania własnej przeglądarki internetowej tak, aby całkowicie lub częściowo wyłączyć przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu. Wyłączenie przechowywania plików „cookies” może spowodować, że niektóre funkcje serwisu mogą nie działać poprawnie.

Przy korzystaniu z serwisu część danych o Pani/Panu może być automatycznie zbierana i przetwarzana przez narzędzia podmiotów zewnętrznych, z których korzystamy. Do celów statystycznych DGLP korzysta z narzędzia Google Analytics, działającego w oparciu o własne pliki „cookies”. Polecamy zapoznanie się z Polityką prywatności Google Analytics. Dodatkowo wykorzystywane są: wtyczki, przyciski lub inne narzędzia umożliwiające dzielenie się treścią na portalach społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter, Flickr, Instagram, mapy Google Maps, OpenStreetMap, filmy z serwisu Youtube.

Dokładamy należytej staranności, aby chronić Pani/Pana dane w związku z korzystaniem z serwisu. Nie odpowiadamy jednak za politykę prywatności podmiotów zewnętrznych, z usług, których korzystamy, lub serwisów, do których zamieszcza linki. Zachęcamy, więc do zapoznania się z zasadami obowiązującymi u tych podmiotów.

DGLP, mając świadomość ponoszonej odpowiedzialności za ochronę danych osobowych powierzonych nam przez Panią/Pana, traktuje kwestie bezpieczeństwa z najwyższą starannością, dokłada wszelkich starań, aby chronić serwis wraz z przetwarzanymi na nim danymi, m. in. przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. W tym celu stosujemy fizyczne środki bezpieczeństwa, systemy bezpieczeństwa zabezpieczające dostęp do serwerów i serwisu oraz rozwiązania kryptograficzne. Dane osobowe udostępniane są wyłącznie tym pracownikom oraz podmiotom, którym są one niezbędne do realizacji zadań i są one przetwarzane wyłącznie w celach opisanych w niniejszej Polityce.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez
Dyrekcję Generalną Lasów Państwowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia PE i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: „RODO”) Dyrekcja Generalna LP informuje, iż:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych z siedzibą w Warszawie ul. Grójecka 127, 02-124 Warszawa, tel. 22 58 98 100, e-mail: sekretariat@lasy.gov.pl (dalej: „DGLP”);
  2. DGLP wyznaczyła osobę odpowiedzialną za nadzorowanie przetwarzania danych osobowych, z którą można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, kierując korespondencję na adres wskazany powyżej, lub poprzez adresem e-mail osobowe@lasy.gov.pl.
  3. DGLP przetwarza Pani/Pana dane w celu:
  4. rozpatrywania skarg, wniosków i petycji kierowanych do DGLP: (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw.. z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego);
  5. koordynowania oraz sprawowania nadzoru nad działalnością dyrektorów RDLP oraz kierowników innych jednostek organizacyjnych LP o zasięgu krajowym (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z § 33 ustawy z dnia 28 września 1991 r o lasach oraz § 8 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe z dnia 18 maja 1994 r.);
  6. zabezpieczenie ewentualnych roszczeń DGLP, jeżeli takie roszczenia powstaną, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu DGLP polegającego na obronie przed roszczeniami osób trzecich lub dochodzeniu swoich roszczeń (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  7. zawarcia i realizacji umowy, podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i wykonania umowy;
  8. założenia konta niezbędnego do złożenia zamówienia i udziału w sprzedaży JDW na portalu e-klimat.lasy.gov.pl, podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do  założenia konta i korzystania z dostępnych w nim funkcjonalności;
  9. dopełnienia obowiązków podatkowych ciążących na administratorze danych osobowych.
  10. W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane mogą być udostępnianie innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców, tj. jednostkom organizacyjnym Państwowego Gospodarstwa Leśnego LP w tym Zakładowi Informatyki Lasów Państwowych. Dodatkowo odrębnym podmiotom, które przetwarzają Pani/Pana dane w imieniu Administratora na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (podmioty przetwarzające);
  11. Pani/Pana dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt 3 celów przetwarzania, tj. do czasu rozpoznania złożonego przez Pani/Pana wniosku lub skargi lub do czasu prawomocnego zakończenia postępowania dot. sporu powstałego z DGLP. Dane będą przechowywane przez okres do 25 lat.
  12. Posiada Pani/Pan prawo do dostępu do treści danych, ich modyfikacji (sprostowania, uaktualnienia), wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (zgodnie z art. 15-21 RODO);
  13. Dane nie będą przekazywane poza terytorium EOG.
  14. DGLP oświadcza, że podczas przetwarzania danych nie wykorzystuje mechanizmu profilowania;
  15. W przypadkach uznania, iż przetwarzanie danych przez DGLP narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  16. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości podjęcia działań, o których mowa w pkt 3.

Asset Publisher Asset Publisher

Back

ZAPYTANIE OFERTOWE

ZAPYTANIE OFERTOWE

Brynek,  15.04.2024 r.

Zn. spr.: SA.20.10.2023

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

 

 

            Prosimy o złożenie oferty na wykonanie dokumentacji projektowej dla  budynku wolnostojącego kancelarii leśniczego podwójnej wraz z  zagospodarowaniem i ogrodzeniem terenu, budową zjazdu, parkingiem dla 7 samochodów zlokalizowanym przed ogrodzeniem od strony ulicy, utwardzeniem odcinka drogi wzdłuż miejsc parkingowych przestrzenią manewrową i dojściem pieszym, oraz budową zewnętrznej instalacji elektrycznej, wodnej i kanalizacji sanitarnej.

Lokalizacja:

  1. Gliwice ul. Toszecka dz. nr ewidencyjny 44 w obrębie Przyszówka Las w Powiecie Miejskim Gliwice.
  2. Wg podziału administracji leśnej Nadleśnictwo Brynek, leśnictwo Łabędy, oddział 744 l. Przedmiotowa działka nie jest objęta Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego  Miasta Gliwice.

 

I.   ZAKRES OPRACOWANIA OBEJMUJE:

 

  1. Badania geotechniczne
  2. Projekt zagospodarowania działki
  3. Projekt architektoniczno-budowlany wraz z uzgodnieniami, opinią geotechniczną oraz charakterystyką energetyczną 5 egz. + wersja elektroniczna
  4. Projekty techniczne 5 egz. + wersja elektroniczna
  5. Kosztorys inwestorski oraz przedmiar robót. 2 egz. + wersja elektroniczna
  6. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych 2 egz. + wersja elektroniczna
  7. Pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót, ( 3 pobyty na budowie)

Budynek należy zaprojektować  na podstawie opisu przedstawionego  w  Programie Funkcjonalno-Użytkowym, który jest załącznikiem do niniejszego zapytania.

II.   STOSOWANIE OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA BUDOWLANEGO:

 

1. Dokumentacja projektowa powinna spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii  z dnia 20.12.2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych  oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.2021.2454).

2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - Dz.U. 2004 nr 130 poz. 1389

3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015 r. w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej Dz.U.2015 poz.37

 

III.   ISTOTNE ELEMENTY PROJEKTU

 

1.    Projekt zagospodarowania działki lub terenu - zgodnie z wymogami prawa .

 

2.   Geotechniczne warunki posadowienia.

 

2.1.  Budynki energooszczędne o konstrukcji szkieletu drewnianego lub drewnopochodnego bez podpiwniczenia należy budować w miarę możliwości na płycie fundamentowej.

2.2.  Wykonać badanie geotechniczne gruntu.

 

3.   Projekt wykonawczy

 

3.1 Płyta Fundamentowa

1. Część opisowa:

            a. ewentualna ilość gruntu, który musi zostać wymieniony;

            b. stopień zagęszczenia i grubość warstwy kruszywa pod płytą.

2. Zaleca się rozdzielić warstwy gruntu rodzimego od warstwy kruszywa pod płytą geowłókniną.

 

3. Projekt Wod-Kan powinien uwzględniać instalacje poprowadzone w warstwach podbudowy pod płytą             fundamentową.

4.Wyniesienie płyty ponad poziom gruntu nie mniej niż 30 cm (w uzasadnionych przypadkach można     stosować inne rozwiązania);

5.Należy zaprojektować :

  • opaskę dookoła budynku z kruszywa przepuszczającego wodę;
  • izolację pionową i poziomą z XPS;
  • w miarę potrzeb rozprowadzenie instalacji wodnych, elektrycznych, kanalizacyjnych i ogrzewania podpodłogowego w warstwie betonu (projekt instalacji);
  • przepusty na dorowadzenie instalacji do pomieszczeń;
  • zbrojenie obwodowe i poziome– zgodnie z obliczeniami statycznymi;
  • dokładność płyty betonowej po zatarciu: +/- 5mm na długości 10 m.

 

6.  Projekt płyty fundamentowej (część rysunkowa);

            - przekrój pionowy;

            - rzut zbrojenia;

  • detale zawierające materiały z części opisowej;

 

3.2 Ściany zewnętrzne i wewnętrzne budynku

 

            1. Ze względu na specyfikę ściany zewnętrznej należy bezwzględnie zastosować systemy otwarte dyfuzyjnie czyli warstwy zewnętrzne o niskim oporze dyfuzyjnym, warstwy wewnętrzne o odpowiednio wyższym oporze dyfuzyjnym tak aby zapewniły ochronę przed kondensacją pary wodnej w przegrodzie oraz szczelność powietrzną.

            2. Pomiędzy podwaliną a fundamentem należy zastosować hydroizolację oraz masę wypełniającą wyrównującą nierówności fundamentu. W zależności od potrzeb należy zastosować dodatkowo hydroizolacje pionową.

            3. Zaprojektować zewnętrzny system zacieniania okien od strony południowej i zachodniej (lub wszystkich) z kasetą natynkową lub zewnętrzną do zabudowy (tak aby zachować szczelność powietrzną budynku).

            4. W projekcie należy zamieścić rysunki zawierające w szczególności detale:

  • sposobu mocowania ściany do płyty fundamentowej;
  • sposoby połączenia:

          o ścian z innymi elementami budynku;

          o stolarki (drzwi, okna), z konstrukcją ściany, płytą elewacyjną, paroizolacją;

          o mocowanie systemu zacieniania okien do ściany zewnętrznej;

  • detale połączeń paroizolacji z innymi elementami budynku;
  • przejścia instalacji technicznej przez ściany zewnętrzne;
  • uszczelnienia hydroizolacyjne powierzchni podparapetowej;
  • instalacje elektryczne należy poprowadzić w peszlach samogasnących.

 

            5. Część rysunkowa powinna zawierać co najmniej:

                        - układy ścian z rozmieszczeniem elementów konstrukcyjnych;

                        - przekroje (przez ścianę, okno, drzwi, inne);

                        - detale połączeń wraz z przejściem paroizolacji i hydroizolacji.

  1. Należy opisać kolejność prac podczas montażu.

 

3.3 Strop nad parterem

 

            1. Elementy konstrukcyjne stropu należy wykonać w oparciu o obliczenia statyczne.

            2. Płyty sufitowe należy zamocować na odpowiedniej podkonstrukcji.

            3. Należy zaplanować przejścia kanałów wentylacyjnych oraz pozostałych instalacji          technicznych w przestrzeni stropu.

            4. W projekcie należy zamieścić rysunki zawierające co najmniej detale:

  • posadowienia stropu na ścianach nośnych;
  • przejścia paroizolacji pomiędzy kondygnacjami;
  • połączenie płyt elewacyjnych w przestrzeni stropu.

            6. Część rysunkowa powinna zawierać:

  • rzut elementów konstrukcyjnych stropu;
  • przekroje;
  • detale połączeń wraz z przejściem paroizolacji i hydroizolacji

            7. Należy opisać kolejność prac podczas montażu.

 

3.4 Dach

            1. Konstrukcję dachów należy projektować w taki sposób aby zminimalizować siły poziome        działające na ściany zewnętrzne .

            2. W przypadku poddaszy użytkowych płyty sufitowe należy zamocować na odpowiedniej             podkonstrukcji.

            3. Należy zaplanować przejścia kanałów wentylacyjnych, kominów spalinowych i dymowych      oraz pozostałych instalacji technicznych przez wszystkie warstwy dachu oraz uszczelnić w       połączeniu z paroizolacją i izolacją nakrokwiową.

            4. W projekcie należy zamieścić rysunki zawierające w szczególności detale:

  • posadowienia dachu na ścianach nośnych;
  • połączenia paroizolacji ze ścianą zewnętrzną;
  • połączenia płyt elewacyjnych z izolacją nakrokwiową;
  • mocowania obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych;
  • okna połaciowe - montaż i sposób połączenia z paroizolacją i izolacją nakrokwiową.

            5. Część rysunkowa powinna zawierać co najmniej:

  • rzut elementów konstrukcyjnych dachu;
  • przekroje
  • detale połączeń wraz z przejściem paroizolacji i hydroizolacji

            6. Należy opisać kolejność prac podczas montażu.

 

3.5 Projekt instalacji wodno-kanalizacyjnej,  oraz CO

 

            1. Rozmieścić instalacje ciepłej i zimnej wody w warstwie izolacji termicznej pod posadzką.

            2. Zaprojektować przepusty na przyłącza instalacyjne.

            3. Instalacje kanalizacyjne należy projektować w warstwach podbudowy płyty fundamentowej.

            4. Przejścia instalacji teletechnicznej przez ściany zewnętrzne.

            5. Dopasować system dystrybucji ciepła do lokalnych możliwości z uwzględnieniem zasad           szczelności powietrznej budynku oraz mechanicznej wentylacji.

            6. Rozmieścić instalacje z uwzględnieniem przekrojów.

            7. Część rysunkowa powinna zawierać co najmniej:

  • rzuty wszystkich instalacji budynku – powinny uwzględniać rzeczywiste przekroje rur i kanałów instalacji CO, wod-kan i wentylacji mechanicznej z rekuperacją;
  • rozmieszczenie i połączenie urządzeń;
  • detale kolizji z elementami konstrukcyjnymi;
  • detale przejścia przez warstwy paroizloacji i hydroizolacji.

            8. Należy opisać kolejność prac podczas montażu.

 

3.6 Elewacja budynków drewnianych  

 

            1. Warstwa zbrojąca wykonana z zaprawy mineralnej wzmocnionej włóknem szklanym    spełniającą poniższe parametry:

  • sucha zaprawa mineralna,
  • do aplikacji ręcznej i maszynowej,
  • odporna na występowanie rys, skurczowa,
  • przyczepność zaprawy do wełny drzewnej ≥ 0,08 MPa,
  • klasa reakcji na ogień A2-s1, d0,
  • nasiąkliwość wodą: klasa W 2,
  • współczynnik oporu dyfuzyjnego pary wodnej μ ≤ 25.

            2. Zalecane jest stosowanie akcesoriów  takich jak:   profile startowe, profile nad okienne,            narożniki, profile okienne i drzwiowe z uszczelką elastyczną, profile dylatacyjne.

            3. Siatka zbrojąca z włókna szklanego o zalecanych parametrach:

  • tkanina z włókna szklanego,
  • splot gazejski,
  • odporna na deformacje kształtu,
  • impregnowana przeciwalkalicznie,
  • wielkość oczek 6,0 x 6,0 mm,
  • ciężar powierzchniowy ≥ 155 g/m2 ,

Siły zrywające [N/mm] wzdłuż osnowy i wątku dla próbek przechowywanych 28 dni: w warunkach laboratoryjnych

≥ 28

w roztworze alkalicznym (1g NaOH + 4 g KOH + 0,5g Ca(OH)2 / 1 dm3)

≥ 25

 

            4. Tynk silikonowy o ziarnie 1,5  mm wzmocniony włóknem.

            5. Izolacje płyty fundamentowej i ścian budynku narażonych na działanie wody rozpryskowej     należy zazbroić zaprawą odporną na działanie wilgoci.

            8. Elewacje można projektować również jako wentylowane:

  • na podkonstrukcji drewnianej wykończone (deską szalówką lub innymi profilami z drewna, płytami włóknowo-cementowymi barwionymi w masie, płytami włóknowo-cementowymi wykończonymi tynkiem),
  • na podkonstrukcji stalowo - aluminiowej wykończonej panelami szklanymi lub kamieniem naturalnym.

 

IV   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie – nie wymaga potwierdzenia spełniania tego warunku; Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;

2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie – nie wymaga potwierdzenia spełniania tego warunku; Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;

3. zdolności technicznej lub zawodowej – określenie warunków:

 

a) wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, przy czym Zamawiający uzna za odpowiadającą usługę polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowej budynku  o szkieletowej konstrukcji drewnianej wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi, teletechnicznymi i wentylacyjnymi powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 80 m2, kubaturze nie mniejszej niż 450 m3 oraz wartości co najmniej 20 tyś. zł brutto;

b) wykonawca musi wykazać, że przy realizacji zamówienia będzie dysponował następującymi osobami:

  1. architektem z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń;
  2. konstruktorem z uprawanieniami do projektowania, posiadającym dorobek w projektowaniu obiektów w technologii drewnianej – min. 1 obiekt.
  3. projektantem z uprawnieniami do projektowania w zakresie instalacji sanitarnych,
  4. projektantem z uprawnieniami do projektowania w zakresie innstalacji elektrycznych

 

W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca składa:

a) wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy – potwierdzający, że Wykonawca wykonał co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, przy czym Zamawiający uzna za odpowiadającą usługę polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowej budynku  o szkieletowej konstrukcji drewnianej wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi, teletechnicznymi i wentylacyjnymi powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 80 m2, kubaturze nie mniejszej niż 450 m3 oraz wartości co najmniej 10 tyś. zł brutto;

 

b) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zmówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

 

Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W takiej sytuacji Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zmówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zmówienia.

 

V KRYTERIA OCENY OFERT

 

Cena 100 %

 

      VI  TERMIN WYKONANIA

 

            Termin wykonania zamówienia:  trzy miesiące od podpisania umowy.

            Oferta cenowa winna zawierać:

  • cenę ofertową netto i brutto
  • oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
  • wykaz wykonanych projektów dla potwierdzenia zdolności technicznej lub zawodowej
  • dane adresowe oferenta: nazwa firmy, adres, NIP, Regon,  nr telefonu, e-mail

 

            VII   TERMIN I MIEJSCE ZŁOŻENIA OFERTY

 

Ofertę prosimy dostarczyć do siedziby Nadleśnictwa  w Brynku, ul. Grabowa 3, lub przesłać mailem na adres brynek@katowice.lasy.gov.pl  do dnia 25.04.2024 r. do godz. 10.00

 

Nadleśnictwo zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.

 

Załączniki:

  1. Program funkcjonalno-użytkowy,
  2. Plan sytuacyjny
  3. Decyzja o warunkach zabudowy
  4. Mapa do celów projektowych
  5. Warnki przyłączenia do sieci wodociągowej
  6. Warunki przyłączenia do sieci energetycznej

 

 

 

Z poważaniem,

Janusz Wojciechowski

Nadleśniczy

  

/podpisano elektronicznie/