Telefon interwencyjny ws. lęgów ptasich

Numer telefonu służy do informowania o przypadkach uszkodzeń lęgów ptasich na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe. Leśnik, z którym się Państwo skontaktują podejmie interwencję, by pomóc poszkodowanym ptakom. Aby interwencja mogła przebiegać sprawnie, prosimy o jak najbardziej precyzyjne określenie lokalizacji i przesłanie fotografii z miejsca zdarzenia.

W przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt właściwy kontakt to policja. Gdy w efekcie kolizji zwierzę zostało ranne, policjanci powinni skontaktować się z lekarzem weterynarii. Weterynarz podejmie decyzję, w jaki sposób pomóc czy też skrócić cierpienie zwierzęcia.

Przypominamy, że młode zwierzęta – ssaki, wyrośnięte pisklęta ptaków, czyli podloty – na ogół nie potrzebują pomocy człowieka. Ich taktyka to pozostawanie w ukryciu, gdy rodzice żerują bądź zdobywają pokarm dla potomstwa. Oceńmy, czy zwierzę nie jest poturbowane lub poranione. Jeśli nie, to zostawmy je tam, gdzie jest. Nie dotykamy zwierząt!

Telefon interwencyjny

+48 609 559 808

Dodatkowe informacje


Asset Publisher Asset Publisher

Back

ZAPYTANIE OFERTOWE

ZAPYTANIE OFERTOWE

Brynek,  15.04.2024 r.

Zn. spr.: SA.20.10.2023

ZAPYTANIE OFERTOWE

 

 

 

            Prosimy o złożenie oferty na wykonanie dokumentacji projektowej dla  budynku wolnostojącego kancelarii leśniczego podwójnej wraz z  zagospodarowaniem i ogrodzeniem terenu, budową zjazdu, parkingiem dla 7 samochodów zlokalizowanym przed ogrodzeniem od strony ulicy, utwardzeniem odcinka drogi wzdłuż miejsc parkingowych przestrzenią manewrową i dojściem pieszym, oraz budową zewnętrznej instalacji elektrycznej, wodnej i kanalizacji sanitarnej.

Lokalizacja:

  1. Gliwice ul. Toszecka dz. nr ewidencyjny 44 w obrębie Przyszówka Las w Powiecie Miejskim Gliwice.
  2. Wg podziału administracji leśnej Nadleśnictwo Brynek, leśnictwo Łabędy, oddział 744 l. Przedmiotowa działka nie jest objęta Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego  Miasta Gliwice.

 

I.   ZAKRES OPRACOWANIA OBEJMUJE:

 

  1. Badania geotechniczne
  2. Projekt zagospodarowania działki
  3. Projekt architektoniczno-budowlany wraz z uzgodnieniami, opinią geotechniczną oraz charakterystyką energetyczną 5 egz. + wersja elektroniczna
  4. Projekty techniczne 5 egz. + wersja elektroniczna
  5. Kosztorys inwestorski oraz przedmiar robót. 2 egz. + wersja elektroniczna
  6. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych 2 egz. + wersja elektroniczna
  7. Pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją robót, ( 3 pobyty na budowie)

Budynek należy zaprojektować  na podstawie opisu przedstawionego  w  Programie Funkcjonalno-Użytkowym, który jest załącznikiem do niniejszego zapytania.

II.   STOSOWANIE OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA BUDOWLANEGO:

 

1. Dokumentacja projektowa powinna spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii  z dnia 20.12.2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych  oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.2021.2454).

2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym - Dz.U. 2004 nr 130 poz. 1389

3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015 r. w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej Dz.U.2015 poz.37

 

III.   ISTOTNE ELEMENTY PROJEKTU

 

1.    Projekt zagospodarowania działki lub terenu - zgodnie z wymogami prawa .

 

2.   Geotechniczne warunki posadowienia.

 

2.1.  Budynki energooszczędne o konstrukcji szkieletu drewnianego lub drewnopochodnego bez podpiwniczenia należy budować w miarę możliwości na płycie fundamentowej.

2.2.  Wykonać badanie geotechniczne gruntu.

 

3.   Projekt wykonawczy

 

3.1 Płyta Fundamentowa

1. Część opisowa:

            a. ewentualna ilość gruntu, który musi zostać wymieniony;

            b. stopień zagęszczenia i grubość warstwy kruszywa pod płytą.

2. Zaleca się rozdzielić warstwy gruntu rodzimego od warstwy kruszywa pod płytą geowłókniną.

 

3. Projekt Wod-Kan powinien uwzględniać instalacje poprowadzone w warstwach podbudowy pod płytą             fundamentową.

4.Wyniesienie płyty ponad poziom gruntu nie mniej niż 30 cm (w uzasadnionych przypadkach można     stosować inne rozwiązania);

5.Należy zaprojektować :

  • opaskę dookoła budynku z kruszywa przepuszczającego wodę;
  • izolację pionową i poziomą z XPS;
  • w miarę potrzeb rozprowadzenie instalacji wodnych, elektrycznych, kanalizacyjnych i ogrzewania podpodłogowego w warstwie betonu (projekt instalacji);
  • przepusty na dorowadzenie instalacji do pomieszczeń;
  • zbrojenie obwodowe i poziome– zgodnie z obliczeniami statycznymi;
  • dokładność płyty betonowej po zatarciu: +/- 5mm na długości 10 m.

 

6.  Projekt płyty fundamentowej (część rysunkowa);

            - przekrój pionowy;

            - rzut zbrojenia;

  • detale zawierające materiały z części opisowej;

 

3.2 Ściany zewnętrzne i wewnętrzne budynku

 

            1. Ze względu na specyfikę ściany zewnętrznej należy bezwzględnie zastosować systemy otwarte dyfuzyjnie czyli warstwy zewnętrzne o niskim oporze dyfuzyjnym, warstwy wewnętrzne o odpowiednio wyższym oporze dyfuzyjnym tak aby zapewniły ochronę przed kondensacją pary wodnej w przegrodzie oraz szczelność powietrzną.

            2. Pomiędzy podwaliną a fundamentem należy zastosować hydroizolację oraz masę wypełniającą wyrównującą nierówności fundamentu. W zależności od potrzeb należy zastosować dodatkowo hydroizolacje pionową.

            3. Zaprojektować zewnętrzny system zacieniania okien od strony południowej i zachodniej (lub wszystkich) z kasetą natynkową lub zewnętrzną do zabudowy (tak aby zachować szczelność powietrzną budynku).

            4. W projekcie należy zamieścić rysunki zawierające w szczególności detale:

  • sposobu mocowania ściany do płyty fundamentowej;
  • sposoby połączenia:

          o ścian z innymi elementami budynku;

          o stolarki (drzwi, okna), z konstrukcją ściany, płytą elewacyjną, paroizolacją;

          o mocowanie systemu zacieniania okien do ściany zewnętrznej;

  • detale połączeń paroizolacji z innymi elementami budynku;
  • przejścia instalacji technicznej przez ściany zewnętrzne;
  • uszczelnienia hydroizolacyjne powierzchni podparapetowej;
  • instalacje elektryczne należy poprowadzić w peszlach samogasnących.

 

            5. Część rysunkowa powinna zawierać co najmniej:

                        - układy ścian z rozmieszczeniem elementów konstrukcyjnych;

                        - przekroje (przez ścianę, okno, drzwi, inne);

                        - detale połączeń wraz z przejściem paroizolacji i hydroizolacji.

  1. Należy opisać kolejność prac podczas montażu.

 

3.3 Strop nad parterem

 

            1. Elementy konstrukcyjne stropu należy wykonać w oparciu o obliczenia statyczne.

            2. Płyty sufitowe należy zamocować na odpowiedniej podkonstrukcji.

            3. Należy zaplanować przejścia kanałów wentylacyjnych oraz pozostałych instalacji          technicznych w przestrzeni stropu.

            4. W projekcie należy zamieścić rysunki zawierające co najmniej detale:

  • posadowienia stropu na ścianach nośnych;
  • przejścia paroizolacji pomiędzy kondygnacjami;
  • połączenie płyt elewacyjnych w przestrzeni stropu.

            6. Część rysunkowa powinna zawierać:

  • rzut elementów konstrukcyjnych stropu;
  • przekroje;
  • detale połączeń wraz z przejściem paroizolacji i hydroizolacji

            7. Należy opisać kolejność prac podczas montażu.

 

3.4 Dach

            1. Konstrukcję dachów należy projektować w taki sposób aby zminimalizować siły poziome        działające na ściany zewnętrzne .

            2. W przypadku poddaszy użytkowych płyty sufitowe należy zamocować na odpowiedniej             podkonstrukcji.

            3. Należy zaplanować przejścia kanałów wentylacyjnych, kominów spalinowych i dymowych      oraz pozostałych instalacji technicznych przez wszystkie warstwy dachu oraz uszczelnić w       połączeniu z paroizolacją i izolacją nakrokwiową.

            4. W projekcie należy zamieścić rysunki zawierające w szczególności detale:

  • posadowienia dachu na ścianach nośnych;
  • połączenia paroizolacji ze ścianą zewnętrzną;
  • połączenia płyt elewacyjnych z izolacją nakrokwiową;
  • mocowania obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych;
  • okna połaciowe - montaż i sposób połączenia z paroizolacją i izolacją nakrokwiową.

            5. Część rysunkowa powinna zawierać co najmniej:

  • rzut elementów konstrukcyjnych dachu;
  • przekroje
  • detale połączeń wraz z przejściem paroizolacji i hydroizolacji

            6. Należy opisać kolejność prac podczas montażu.

 

3.5 Projekt instalacji wodno-kanalizacyjnej,  oraz CO

 

            1. Rozmieścić instalacje ciepłej i zimnej wody w warstwie izolacji termicznej pod posadzką.

            2. Zaprojektować przepusty na przyłącza instalacyjne.

            3. Instalacje kanalizacyjne należy projektować w warstwach podbudowy płyty fundamentowej.

            4. Przejścia instalacji teletechnicznej przez ściany zewnętrzne.

            5. Dopasować system dystrybucji ciepła do lokalnych możliwości z uwzględnieniem zasad           szczelności powietrznej budynku oraz mechanicznej wentylacji.

            6. Rozmieścić instalacje z uwzględnieniem przekrojów.

            7. Część rysunkowa powinna zawierać co najmniej:

  • rzuty wszystkich instalacji budynku – powinny uwzględniać rzeczywiste przekroje rur i kanałów instalacji CO, wod-kan i wentylacji mechanicznej z rekuperacją;
  • rozmieszczenie i połączenie urządzeń;
  • detale kolizji z elementami konstrukcyjnymi;
  • detale przejścia przez warstwy paroizloacji i hydroizolacji.

            8. Należy opisać kolejność prac podczas montażu.

 

3.6 Elewacja budynków drewnianych  

 

            1. Warstwa zbrojąca wykonana z zaprawy mineralnej wzmocnionej włóknem szklanym    spełniającą poniższe parametry:

  • sucha zaprawa mineralna,
  • do aplikacji ręcznej i maszynowej,
  • odporna na występowanie rys, skurczowa,
  • przyczepność zaprawy do wełny drzewnej ≥ 0,08 MPa,
  • klasa reakcji na ogień A2-s1, d0,
  • nasiąkliwość wodą: klasa W 2,
  • współczynnik oporu dyfuzyjnego pary wodnej μ ≤ 25.

            2. Zalecane jest stosowanie akcesoriów  takich jak:   profile startowe, profile nad okienne,            narożniki, profile okienne i drzwiowe z uszczelką elastyczną, profile dylatacyjne.

            3. Siatka zbrojąca z włókna szklanego o zalecanych parametrach:

  • tkanina z włókna szklanego,
  • splot gazejski,
  • odporna na deformacje kształtu,
  • impregnowana przeciwalkalicznie,
  • wielkość oczek 6,0 x 6,0 mm,
  • ciężar powierzchniowy ≥ 155 g/m2 ,

Siły zrywające [N/mm] wzdłuż osnowy i wątku dla próbek przechowywanych 28 dni: w warunkach laboratoryjnych

≥ 28

w roztworze alkalicznym (1g NaOH + 4 g KOH + 0,5g Ca(OH)2 / 1 dm3)

≥ 25

 

            4. Tynk silikonowy o ziarnie 1,5  mm wzmocniony włóknem.

            5. Izolacje płyty fundamentowej i ścian budynku narażonych na działanie wody rozpryskowej     należy zazbroić zaprawą odporną na działanie wilgoci.

            8. Elewacje można projektować również jako wentylowane:

  • na podkonstrukcji drewnianej wykończone (deską szalówką lub innymi profilami z drewna, płytami włóknowo-cementowymi barwionymi w masie, płytami włóknowo-cementowymi wykończonymi tynkiem),
  • na podkonstrukcji stalowo - aluminiowej wykończonej panelami szklanymi lub kamieniem naturalnym.

 

IV   WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie – nie wymaga potwierdzenia spełniania tego warunku; Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;

2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie – nie wymaga potwierdzenia spełniania tego warunku; Zamawiający uzna ten warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;

3. zdolności technicznej lub zawodowej – określenie warunków:

 

a) wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, przy czym Zamawiający uzna za odpowiadającą usługę polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowej budynku  o szkieletowej konstrukcji drewnianej wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi, teletechnicznymi i wentylacyjnymi powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 80 m2, kubaturze nie mniejszej niż 450 m3 oraz wartości co najmniej 20 tyś. zł brutto;

b) wykonawca musi wykazać, że przy realizacji zamówienia będzie dysponował następującymi osobami:

  1. architektem z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń;
  2. konstruktorem z uprawanieniami do projektowania, posiadającym dorobek w projektowaniu obiektów w technologii drewnianej – min. 1 obiekt.
  3. projektantem z uprawnieniami do projektowania w zakresie instalacji sanitarnych,
  4. projektantem z uprawnieniami do projektowania w zakresie innstalacji elektrycznych

 

W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca składa:

a) wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy – potwierdzający, że Wykonawca wykonał co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, przy czym Zamawiający uzna za odpowiadającą usługę polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowej budynku  o szkieletowej konstrukcji drewnianej wraz z instalacjami sanitarnymi, elektrycznymi, teletechnicznymi i wentylacyjnymi powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 80 m2, kubaturze nie mniejszej niż 450 m3 oraz wartości co najmniej 10 tyś. zł brutto;

 

b) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zmówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

 

Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W takiej sytuacji Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zmówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zmówienia.

 

V KRYTERIA OCENY OFERT

 

Cena 100 %

 

      VI  TERMIN WYKONANIA

 

            Termin wykonania zamówienia:  trzy miesiące od podpisania umowy.

            Oferta cenowa winna zawierać:

  • cenę ofertową netto i brutto
  • oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
  • wykaz wykonanych projektów dla potwierdzenia zdolności technicznej lub zawodowej
  • dane adresowe oferenta: nazwa firmy, adres, NIP, Regon,  nr telefonu, e-mail

 

            VII   TERMIN I MIEJSCE ZŁOŻENIA OFERTY

 

Ofertę prosimy dostarczyć do siedziby Nadleśnictwa  w Brynku, ul. Grabowa 3, lub przesłać mailem na adres brynek@katowice.lasy.gov.pl  do dnia 25.04.2024 r. do godz. 10.00

 

Nadleśnictwo zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.

 

Załączniki:

  1. Program funkcjonalno-użytkowy,
  2. Plan sytuacyjny
  3. Decyzja o warunkach zabudowy
  4. Mapa do celów projektowych
  5. Warnki przyłączenia do sieci wodociągowej
  6. Warunki przyłączenia do sieci energetycznej

 

 

 

Z poważaniem,

Janusz Wojciechowski

Nadleśniczy

  

/podpisano elektronicznie/